MARCUS JAMES Kazincbarcikán!

MARCUS JAMES Kazincbarcikán!

Marcus James Blackpool napfényes tengerpartjánál kezdte DJ karrierjét 1990/91-ben, amikor még éppen csak virágzásnak indult a szcéna. Persze azonnal a house zene rabjává vált, s a szülinapjára kapott lemezjátszókkal órákra bezárózott minden nap a szobájába.

Mára ez a rengeteg ráfordított idő bőségesen meghozta gyümölcsét, hiszen Marcus rendszeres vendége a világ lerangosabb klubjainak, s az egyik rezidense a Renaissance-nak.
Marcus szakmai karrierje elején több versenyt is megnyert & 1996-ban. Az első mindjárt a Hacienda által meghirdetett ‘Fiatal, laza és tehetséges” című verseny volt, ahol a legjobb feltörekvő és már “befutott” lemezlovasok vonultak fel Nagy-Britannia minden részéből. Mindenesetre ez után nem sokkal el is következett az első igazi nagy áttörés, amikor a Muzik Magazine (akoriban még viszonylag újnak számító) Bedroom Bedlam versenyét is megnyerte. Ez az országos megmérettetés tovább erősítette a rá vetődő reflekorfényt, főleg amikor 1997-ben a magazin “Cream of Bedroom Bedlam” címmel megjelentetett egy cikket, melyben kiemelte az elsőző évek legjobb 6 győztes lemezlovasát, akik a leggyorsabban betörtek a klubkultúrába, s akiket a legszívesebben fogadott a közönség (azaz ő lett az egyik a Bedroom Bedlam krémjéből..)

Marcus ezek után sem tűnt el, hanem a cikkek jóslatait valóra váltva olyan klubok skalpjait tűzhette ki életrajza díszeként, mint pl. a Cream, a Ministry of Sound, a Basics, a Gatecrasher, a Golden és természetesen – a Renaissance. Emellett persze a nemzetközi színteret is meghódította, olyan helyszíneken pörgetve a korongokat, mint pl Miami, Kuala Lumpur, Szingapúr, Brazília, Hollandia, Németország, Magyarország, Románia, Dánia, Bejrút, Montreal vagy éppenséggel Ibiza. A Muzik Magazine munkatársa, Geoff Oakes így vallott róla cikkében: “Amikor az ő felvételeit meghallottam, az pont olyan volt, mint amikor először hallottam Digweedet…” Ez a pozitív kritika igazán hűen összegzi Marcus sokoldalú zenei stílusát, amelyben otthonosan megfér egymás mellett a brit és az amerikai house, s ami miatt rendszerint a progresszív irányzat egyik űttörőjeként is emlegetik. Marcus emellett útjára indította 1998-ban egyórás rádiós mix-sorozatát, a Renaissance Clubland Collective-et, ami a Ministry of Soundnál fut. Emellett a közönség által legjobbnak kikiáltott website-jukon is hallható, s jelenleg átlagosan 500 ezres havi látogatottsággal dicsekedhet!! 2001 júniusában került a Renaissance scapatához, maikor felkérte a rangos label egyik rezidense, Nigel Dawson, hogy készítsen egy mixet az ibizai zenékből. Ez a válogatásalbum aztán az év legnagyobb példányszámban eladott darabja lett. A következő évben megjelent Marcus első saját mixlemeze is a Sound Of Renaissance, ami egy dupla CD-n jött ki. Azóta már készült egy újabb TSOR dupla CD is, amit az M8 magazin, a Ministry és az egész szakma is az egekig magasztalt.

Mindezek mellett Marcus a Renaissance label “hivatali irodájába” is bekerült, s az ő irányítása alatt fut számos Egyesült Államok-beli kiadói címke & melyet természetesen az anyacég, azaz a brit Renaissance gondoz. Érdekességek még: Nottinghamben él és dolgozik, megrögzött agglegény, a szűz jegyében született, Marlbi Lights-ot szív, vörös bort és vodkát iszik legszívesebben…