Jimmy Iovine úgy gondolja, néhány nőnek nehézséget okoz új zenéket találni

Jimmy Iovine úgy gondolja, néhány nőnek nehézséget okoz új zenéket találni

Az Apple Music feje, Jimmy Iovine és Mary J. Blige nem túl régen jelentek meg a CBS This Morning című műsorában, hogy beszámoljanak az Apple Music legújabb, nőkre fókuszáló reklámkampányáról. A cég új reklámjai Ava DuVernay irányítása alatt készültek, aki az idei Selma című filmet is rendezte, és kifejezetten arra fókuszálnak, hogy a nők hogyan kereshetnek új zenéket. A reklámok sztárjai Blige mellett Taraji P. Henson és Kerry Wahington.

Amikor arról kérdezték őket, hogy mi volt az ötlet az egész koncepció mögött, Iovine a következőt mondta: „Mindig tudtam, hogy időnként a nőknek – néhány nőnek – problémát okoz zenéket találni. Ez az egész segít nekik egyszerűbbé tenni playlistekkel, amiket valódi emberek felügyelnek. Nem egyedül csak algoritmusok generálják őket – azzal készülnek, viszont emberi hozzáadással.”

Majd így folytatta: „Csak egy problémán gondolkodtam: ülnek a lányok, és srácokról beszélgetnek. Vagy éppen panaszkodnak róluk! Emellé valamilyen zenére van szükségük, igaz? Elég nehéz megtalálni a megfelelő zenét. Nem mindenki ismeri a DJ-ket.”

Az Apple kampányának az lett volna a célja, hogy a nőket a streaming szolgáltatások használatára csábítsa, de Iovine általánosításai valószínűleg több ezer zenerajongó nőt idegenítettek el ettől.

Get Frisky / Cinema Hall Season Closing

Azóta természetesen Iovine kiadott egy bocsánatkérő közleményt is.

„Azért hoztuk létre az Apple Music-ot, hogy könnyebbé tegyük a zenekeresést mindenkinek – férfiaknak, nőknek, fiatalnak és idősnek. Az új reklámunk a nőkre összpontosít, ezért adtam olyan válaszokat, amilyeneket, de természetesen ez egyaránt vonatkozik a férfiakra. Jobban is megválogathattam volna a szavaimat, és elnézést kérek.”

Get Frisky / Cinema Hall Season Closing