Top 10 break-klasszikus

Top 10 break-klasszikus

A tört ütem az elektronikus zenék egyik legdominánsabb eleme, amióta csak megjelentek a tánczenék. A dob és basszus sávok dinamikája, a The Prodigy egyedi dobszerkezetei, a rave/jungle/drum&bass, hardcore zenék veleje mind-mind rengeteget köszönhetnek a tört ütemnek.

Többek számára a break inkább egy ronda kifejezéssé alakult át, habár régebben mind a 3 szobát megtöltötte emberekkel a Fabricban, sőt, egész fesztivál-arénékat is több napra, a stílus mára valahogy elvesztette a varázsát.

Több oka is van ennek. Például, hogy sokan nem bírtak megbírkózni semmilyen újítással a régi, jól megszokott elemeken kívül. Az is oka, hogy több kulcs-producer nem akart leragadni egyetlen stílusnál, így inkább el is határolódtak a szcénától. És végül, lássuk be, több szörnyű kiadvány is napvilágot látott a stílus fénykora után.

Leginkább arról van szó, mint bármilyen más korábban sikeres stílusnál, hogy változnak a trendek és az ízlések. Nincs összefüggés abban, hogy a breakbeat – mint stílus – elbukott, amikor a dubstep újraírta a szabályokat az elektronikus zenék világában. (Habár több breakbeat producer is átváltott a dubstep vonalra, és igen sikeres lett).

De a break soha nem vonult végleg vissza. A hangzás a régi, és köszönhetően a lelkes fanoknak – akik még egy petíciót is írtak az UKF-nek, hogy indítsanak egy breakbeat csatornát is – nem is szűnt meg, csak a háttérbe vonult. Vagy, újra feltűnt, csak a break előtag nélkül.

Most, hogy a Prodigy már a 6. albumát készül kiadni ebben a hónapban, valamint a hétvégén zajlik a 14. Breakspoll Díjátadó, úgy döntöttünk, hogy időszerű kiadni egy top10es  break-listát, csupa olyan zenével, amelyek még ma is lemészárolják bármelyik táncteret.

Megjegyzés: csakis eredeti, klasszis break-nótákat listáztunk, nincs garázs, nincs oldschool rave, nincs hardcore… Ha ilyen zenéket is felvettünk volna a listára, karácsonyig sorolhattuk volna. Sőt, Prodigy sincs, hiszen abba már belementünk…

Második megjegyzés: mivel a stílus népszerűsége csökkent, ez a Youtube-felhozatalon is meglátszik, plusz néhány track már elmúlt 15 éves is, így több felvétel is gyengébb , mint a UKF megszokott minősége. Ettől függetlenül ezek mind olyan klasszikusok, amelyek nemcsak, hogy kiállták az idő vasfogát, hanem segítették a kialakulását, formálását a mai zenéknek is.

Future Sound Of London – Papua New Guinea (Hybrid Remix)

Rennie Pilgrem & Uberzone – Black Widow

Freestylers – Punks

Deekline & Wizard (Feat Top Cat) – Special Dedication

Bassbin Twins – Whoppa

FreQnasty – That’s My Style

Plump DJs – Scram

Zero – Emit/Collect (Rennie Pilgrem’s Agatha Stomp)

PMT – Gyromancer

DJ Zinc – 138 Trek

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Legendary Moments pres. Darin Epsilon & Fernando Ferreyra