Sorted mystic Selection madness #1 w/ T Kode & Lunatik (IT) // Selection Sorted

Sorted mystic Selection madness #1 w/ T Kode & Lunatik (IT) // Selection Sorted

A Selection Sorted csapata most júniusban debütál az első Selection Sorted Booking és Selection Sorted Podcast közös eseménnyel (melynek célját az eseményben olvashatjátok), ennek kapcsán kérdeztük a két fiatal olasz csapattagot, T Kode-ot, másnéven Gabriele Salerno-t és Lunatikot, másnéven Alessandro Giustini-t, valamint Arrhythmiát (Szlacki Csilla) és Formal Methodot (Kiss Róbert), azaz az AM/FM formációt.

Ha olaszokra gondolunk elsőként már nem csak a tészta, a pizza, a spagetti western vagy a dolce vita jut az eszünkbe, hanem az elektronikus zenében elfoglalt pozíciójuk is, hiszen évek óta az egyik vezető nemzet a technó zene terén.


Gabriele és Alessandro kérlek titeket, meséljetek, mikor szívott be titeket az elektronikus zene világa, hogy indultatok el ezen az úton?

G: 15 évesen léptem az elektronikus zene ösvényére, sok partin vettem részt Olaszországban és külföldön is. Mindig elbűvölt a sok dj és producer hallgatása Európában és világszerte, ahogy szembeszállnak a fesztiválokkal, mindegyikükben volt valami eltérő, ami megkülönböztette őket a többitől, felfedeztem a művészetet bennük, és azt gondolom, mindegyikük művész a maga módján. Mivel gyerekkorom óta része volt a zene az életemnek, komolyan elkezdtem gondolkodni, hogy ez az én utam, életem hátralevő részére?

A: 15 éves koromban kezdtem elektronikus zenét hallgatni hasonlóképp, mint Gabriele és ekkor kezdtünk először partikra járni együtt. Szeretem Neel vagy Deepbass sötét és mély hangzását, de amikor zenélek, szeretek hipnotikus zenéket is felrakni, mint pl Developer…

Együtt léptek fel mindig vagy külön – külön is láthatóak/hallhatóak vagytok?

G: A legtöbb rendezvényen együtt léptünk fel, amin részt vettünk, az utóbbi időben úgy döntöttünk, kivételt teszünk, attól függően, hogyan foglalják le a dátumot együtt vagy külön külön. Támogatjuk egymást és kiváló kapcsolatunk van barátként és munkatársként is. Együtt növekszünk.

A: Játszhatunk együtt és külön is, ugyanaz, barátok vagyunk, ezért ha tehetjük, együtt zenélünk.

Meséljetek kicsit a megjelenéseitekről és a távolabbi tervekről. Gabriele, te nemrég indítottad el a saját kiadódat, Alessandro pedig társtulajdonos egy másiknál, jól tudjuk?

G: Igen, elindítottam a kiadóm, ahol én vagyok az egyedüli tulajdonos és művészeti vezető, magam felügyelek mindent a lemezek kiválasztásától a promok kiküldésén át a művészekig és a terjesztésig. A kiadó neve Stratosphera Records, azért választottam ezt a nevet, mert úgy gondolom, a zenének nincsenek határai, bejut az elmébe, a levegőbe, mindenhova az univerzumban korlátozások nélkül. A grafikáért Gino Venezi felelős a The Brainstrom Agency-től.

A: Igen, 4 hónappal ezelőtt kezdtem ezt a projektet, mikor megjelent a digitális EP-m az Absolute Recordsnál, és elkezdtük az együttműködést, ami jó eredményeket hoz/hozott.

T&L2

Izgultok a Budapesti fellépés miatt?

G: Nagyon várom, hogy Budapesten zenéljek, köszönet a Selection Sortednek ezért, fiatalok vagyunk, szeretünk külföldön játszani és a lehetőséget is, hogy megtehetjük ezt. Az első alkalom Madridban volt márciusban, és most júniusban Budapest, micsoda érzés! Ezért szeretem ezt a munkát!

A: Persze! Előző nap Berlinben játszom, ez lesz a harmadik európai (nem olaszországi) bulim, és azt hiszem nagyszerű lesz. Nagyon izgatott vagyok.

G: Köszönöm az interjút, nagyon élveztem.

Mi is nagyon köszönjük a válaszokat! 🙂


Az AM/ FM aka Arrhythmia (Szlacki Csilla) és Formal Method (Kiss Róbert), első közös live actjére készülnek az illegal Patterns kiadó égisze alatt.

Azt tudjuk, hogy most debütáltok együtt, mint AM/FM de nagyon érdekelne minket. Mikor kezdtétek a zenei pályát, mi inspirált titeket erre.

R: Érdemben 2006-2007 környékén kezdtem komolyabban zenét írni, előtte is volt kötődés a zenéhez természetesen, hisz gyerekkorom óta zenerajongó vagyok, később iskolai és kisebb barátok által barátoknak rendezett bulikon már beálltam a dj pultba, de akkor még nem gondoltam komoly szinten folytatni.  A techno a kezdetektől megfogott, érdekes és folyamatosan fejlődő stílusnak találtam, és ahogy kipróbáltam különböző zeneíró szoftvereket egyre inkább nőtt a késztetés, hogy saját darabokat készítsek. Azóta rengeteg dolog inspirál, a körülöttem levő világ zajaitól, a különböző művészek munkáin át a saját kísérletező kedvemig, ami által mindig próbálok valami mást alkotni, mint a tömeg, valahogy belevinni a saját meglátásaim erről az irányzatról a munkáimba.

13330412_251245951897568_1037280654_n

CS: Zeneírással szintúgy 2007 környékén kezdtem foglalkozni, addig csupán gyűjtő és megfigyelő voltam. Fanatikusan érdekelt az elektronikus zene már kisgyermek koromban is, mivel zenekedvelő-művész családban nőttem fel, így sokféle stílust megismerhettem pl. apukám által. A Technóval a kilencvenes évek végén találkoztam először, onnantól kezdtem belemélyedni és kutatni ebbe az otthonosnak érezhető hangzásvilágban. Folyamatosan érnek intenzív ingerek – impulzusok, amit próbálok minél élesebben és áthatóbban közvetíteni.

Műfaj tekintetében mi az ami közel áll hozzátok, vannak e esetleg kimondott példaképek?

R: természetesen a technó elsősorban, annak is az indusztriális és a visszatérő acid vonala, mostanában egyre inkább nyúlok vissza régebbi, klasszikus hangzások felé, ugyanakkor nyilván hatással van rám a mostani, modern vonal is. Mind dj-ként mind a saját munkáimban is széles spektrumon mozgok, azt gondolom, nem lehet ma már szigorúan egy irányzatra szorítkozni, egyrészt, mert minden mindennel fuzionál, a stílus meghatározások is csak támpontokként szolgálnak, másrészt annyi fajta dolog befolyásol és inspirál illetve tetszik, hogy akaratlanul is megjelennek ezek a hatások a zenémben.

CS: Tőlem nem áll távol az experimentális hangzás , a minél részletesebb kísérletezés, mindezt a technón belül és kívül is, szeretem használni az eklektikus, hipnotikus  atmoszférákat, a sötét néhol groteszk indusztriális géphangokat, természetben és a környezetemben felvett hangokat, tört ritmikákkal hol gyorsabb, hol lassabb variációkban. Számomra egy jó techno trackben legyen kiterjedt energia és szellem is így hát egyre több dallamvilágot csempészek a zajok mellé.

Formal 2

Lesznek-e új megjelenések ebben az évben? Szabad e esetleg mesélnetek erről?

R:  jónéhány projekt van folyamatban, bár sajnos az elmúlt időszak nem a zeneírásról szólt elsősorban nálam, lassan készülnek új munkák amiket mindenképp szeretné(n)k megjelentetni, illetve elkezdtem dolgozni egy albumon is, de ez még a jövő zenéje.

CS: Az idei év termékenyen indult, ami jelen esetben is tart,a közeljövőben a saját projektemmel 5 megjelenés várható, ezek mellet a közös live actekre is készülni kell.
Intenzív a tempó, amit gyorsan és minőségesen kell követni.

Milyen jövőbeni terveitek vannak?

R: tervek mindig vannak, az am/fm mellett egy saját live act-et is szeretnék megvalósítani, illetve minél több közös munka elkészítése a sajátok mellett, és a stúdió is fejlesztésre szorul, szóval nem lesz unatkozás.

CS: Folyamatosan a tervek körül forgok, főleg a live act setup-pal kapcsolatban, szeretnék még többet fejlődni zeneileg főleg elméleti részen ezáltal a továbbképzés is tervben van, mivel játék/animáció zene írással is foglalkoztam néhol, így szeretném magamat maximálisan fejleszteni, a tudás mindig jól jön.

Mire számíthatunk a Dürerben tőletek?

R: sötét zajos ipari törtütemre.
CS: Intenzív élményre a zajokon és a ritmusokon keresztül.


Maks (Czene Dániel) a Panel Trax társtulajdonosa, a pesti éjszakai élet szerves része, őt is megkérdeztük: ő azt mondta inkább beszéljen a zene, íme egy kiváló mix Makstól!

Sorted mystic Selection madness #1 w/ T Kode & Lunatik (IT)

12994521_617323871752279_5315619280101325766_n

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Legendary Moments pres. Darin Epsilon & Fernando Ferreyra