SNILLOC: „A legfontosabb dolog a kitartás”

SNILLOC: „A legfontosabb dolog a kitartás”

Hazánk egyik produceri büszkeségét, Snillocot faggatták ki az Elektra klubest szervezői, csehországi fellépése előtt. Gábort korábban a Collins & Behnam duóból ismerhetjük sokan, de Snillocként is olyan neves lemezlovasok rendszeres támogatását élvezi manapság, mint Loco Dice, Marco Carola, Oliver Koletzki vagy Hot Since 82. Gabi nem először zenélt e neves külföldi rendezvényen, de az interjúban a kezdő producereknek is adott pár értékes tanácsot. Kellemes olvasást!


Szia Gábor, hogy vagy mostanában, mi újság?

SNILLOC: Sziasztok. Köszönöm kérdésed. Úgy érzem, jól vagyok, bár mostanában meggyűlt a bajom a határidőkkel. De azon vagyok, hogy utolérjem magam és utána (maximum) egy hétre kiszakaDJak feltöltődni valamilyen eldugott tengerparton… 🙂

DJ-ként már tényleg régóta aktív szereplője vagy a partyvilágnak, viszont stúdiózni csak később kezdtél. Melyik projektekhez volt/van közöd és milyen sikerekkel? Kérlek, mesélj picit a múltról is…

Get Frisky / Cinema Hall Season Closing

S: Igen, nemrég ünnepelhettem volna, hogy immár huszadik éve állok a lemezjátszók mögött. Producerkedni pedig kb. 10 éve kezdtem. A legismertebb projekt, amiben dolgoztam anno az a Collins & Behnam duó volt. Begivel hirtelen jött szép sikereket értünk el itthon és külföldön egyaránt, de visszagondolva egyikünk se dolgozott 100%-on az ügy érdekében akkoriban. Azóta közreműködtem a Compact DIsco első lemezén, és a második album vokáljait is nálam vettük fel. Ezeken kívül még 2-3 magyar lemezlovasnak/producernek segítettem rendszeresen a háttérből, szigorúan névtelenül. Ebben a pillanatban pedig kizárólag két dologra összpontosítok. Ezek a Snilloc és a CrossNineTroll projektek. Közülük az elsőt egymagam, míg az utóbbit Nigel Snorter barátommal közösen alkotjuk.

A szóló munkásságodon rendkívül tetszik, hogy mindegyik tracked más. Tényleg nem lehet azt állítani, hogy a zenék másolják egymást, ugyanakkor hallani rajtuk a Snilloc hangzást. Húzós groove, kidolgozott részletek, kósza hangok… A produceri alkotásaidat két csoportra oszthatóak véleményem szerint. Az egyik vonal a finomabb, dallamos és melankolikus hangzás. A másik csoportba pedig az ütősebb, peaktime zenéidet sorolnám, melyek kiválóan működnek főidőben. Te is hasonlóan látod? Melyik irányt favorizálod inkább?

S: Talán azért van ez így, mivel DJ-ként is ugyanolyan szívesen játszom egy kis klubban, mint egy több ezres fesztiválon. Ezeken belül is ugyanúgy szeretek warm-upolni, főidőben vagy éppen egy afteren játszani, ezért a saját zenéimen belül sem tudnék dönteni, hogy melyik vonal áll hozzám közelebb. Mindegyikhez valamilyen emlék köt és ugyanolyan szívesen játszom őket egy oda illő pillanatban.

Min dolgozol épp a stúdióban? Miért kapta a stúdiód a Groovejack Stúdió nevet? Mesélj a soron következő megjelenéseidről…

S: A nevet még anno a Collins & Behnam név előtt találtuk ki. Ezen a néven dolgoztunk volna Begivel. Szeptember 15-én jelent meg a „dreamAwaken – Moon Stroller (Snilloc Remix)“ az angol Electronique kiadónál. Novemberben végén jelenik meg a 4. olyan bakelit, amit az én nevem is fényjelez. Ennek a remix felkérésnek felettébb örültem, mivel a Defected kiadóról is jól ismert Cristoph barátom rendkívül sikeres „Shelter“ c. zenéjét kellett remixelnem. Ezt nemrég fejeztem be és a szintén angol Underground Audio kiadónál lát majd napvilágot. Az én újraértelmezésemen kívül Santé és Josh Butler remixek kerülnek majd a lemezre. Ezeken kívül Deltano barátomnak készítek egy remixet, ami szintén év vége fele jelenik majd meg az ugyancsak angol Metroline Limiteden. Továbbá most fejezek be néhány régebben elkezdett kész közeli állapotban lévő saját trekket, melyekre többek között ismét Nick Curly és Gorge / 8bit ill. Hot Since 82 / Knee Deep In Sound tartanak igényt. Jövőre pedig meglepetés kollaboráció is napvilágot lát majd. Szóval nem unatkozom…

Nagyon szép kilátások! Saját zenéken vagy remixeken dolgozol szívesebben? Mely sikereidre vagy a legbüszkébb az eddigi zenei pályafutásod alatt?

S: Ez attól függ, hogy épp milyen hangulatban vagyok. Ez persze nagyban függ attól is hogy mennyire profi remix pakkot kap az ember. Itt nem is leginkább a mennyiségre gondolok, azaz jobban örülök egy 5-6 sávot tartalmazó de önmagában is durván megszólaló anyagnak, mint 15-20 használhatatlannak. Ezt ugyanúgy kell elképzelni, mint a főzésnél a friss és finom alapanyagokat vs. az ehetetlent. Ilyenkor semmi inspirációt nem érzek és tulajdonképpen egy saját zenét kell készítenem, amibe belepréselek a végén ezekből valamit, hogy valóban remixnek lehessen mondani :). De ebből is tanultam és a hasonló felkéréseket már nem vállalom el.

Ami a produceri sikereket illeti, egyértelműen a Lines-t érzem a legerősebb trekkemnek. Marco Carola immár három év után is folyamatosan bizonyítja amit én is érezek, hogy ez egy olyan zene lett, amit még remélhetőleg évekig lehet majd tolni anélkül hogy unalmas lenne 🙂

Ez tényleg megérdemel egy gratulációt :). Mi mindent használsz a zeneíráshoz? A produceri tudásszinted vak próbálkozásokkal próbálod emelni vagy tudatosan kutatsz a lehetőségek, összefüggések és információk után?

S: Én teljesen autodidakta módon tanultam meg mindent, annyira, hogy 10 éve még a PC-t is a házon lévő gombbal kapcsoltam ki. 🙂 természetesen azóta próbálok szabadidőmben minden fortélynak utánajárni. Sajnos zenei ismereteim is kimerültek az általános iskolai tanulmányokkal, de azóta ezt is próbálom pótolni. Egyenlőre PC-t használok, pár hónapja áttértem az Abletonra, amit nem bántam meg. 🙂 Tavaly meg kellett válnom az egyetlen vasamtól, egy JoMoX XBase09-től. De amint lehetőségem lesz rá mindenképp bővítem az eszköztáram, mivel érzem, hogy az adott lehetőségeim határait feszegetem.

malta18

Mit javasolnál egy kezdő producernek, amennyiben tanácskéréssel fordulna hozzád? Hogy legyen sikeres, legyen szó a zeneírás rejtelmeiről vagy üzleti stratégiáról/marketingről… Elég komoly sikereket tudhatsz magad mögött, szóval nyilván valamit jól csinálsz.

S: Legfontosabb dolog amit javasolhatok, a kitartás. Én anno az első EP-m, a LINES anyagát hosszú hónapokig küldözgettem kiadókhoz és háromnegyed évig egyetlen választ sem kaptam senkitől. Már a végén azon gondolkoztam, hogy talán csak én érzem olyan jónak ezeket a zenéket… És itt jön a képbe egy fontos dolog, az objektív látásmód a saját zenék megítéléséhez. Nekem mindig egy olyan végeredmény a cél, amire felfigyelnék és meg is vennék egy lemezboltban. A marketing részét pedig inkább Tomikától kéne megkérdezni, mivel én ezekkel a dolgokkal végképp nem foglalkozom 🙂

Egy picivel több, mint fél éve jelent meg egy EP-d a Nick Curly és Gorge tulajdonában lévő 8bit kiadón. A megjelenés rendkívül komoly sikert aratott. Hogy sikerült bejutni a kiadóra?
2013-ban Nick Curly sokat tolta a Snilloc – RatCat ill. az East End Dubs – Summa Dis (Snilloc Remix) trackeket. Egyszer ráírtam, megköszöntem neki a támogatását, mire válaszol újabb zenéket várt tőlem. Akkor pont készülőben volt egy, amit el is küldtem neki (Najah) és mivel ez egyből meg is tetszett neki, így felajánlotta, hogy ha küldök még két erős zenét akkor üdvözöl az 8bit fedélzetén. Ezután lázasan elkezdtem stúdiózni. Novemberre pedig sikerült összehoznom a 800. leszbikust is :).

A Vakmatt c. zenémet pedig próba szerencse alapon küldtem el neki pár nap múlva, mivel a trekk mindössze 115 BPM, ezért csak a véleményére voltam kíváncsi. Másnap viszont hivatalosan is üdvözölt a klubban. Álmomban nem gondoltam volna, hogy a leszbiket ilyen sokan szeretik és chartolják majd. Ill. hogy az 8bit második legeladottabb trackjévé válik az elmúlt évben. Youtube-on, Soundcloudon és Beatporton egyértelmű a lányok győzelme. A Najahot is még mindig rengetegen játsszák, és egyebek mellett az underground körökben talán legelismertebbnek számító RA – Resident Advisor zenei oldalon a 2014-es TOP100 legtöbbet chartolt zenék közé is bekerült.

Jelenleg mely producerek munkássága áll hozzád legközelebb, kik inspirálnak?

S: Produceri szempontból per pillanat Okain és Cristoph zenéit tekintem jelenleg egyfajta mércének.

Kétféle extrém DJ magatartás a tipikus. Egyik az introvertált – bezárkózott DJ, aki elsősorban a zenére fókuszál, nem nagyon mozog/táncol, nem hecceli a közönséget, nem nagyon kommunikál vele. A másik az extrovertált – szociálisan nyitottabb karakterű DJ, akinél általában a zenénél fontosabb szerepe van a shownak, amit csinál. Te hova tartozol ilyen szempontból és hogy érzékeled az egyik-másik hozzáállást?

S: Egyértelműen az elsőbe sorolom magam. Abszolút távol áll tőlem az exhibicionizmus. Mindig is utáltam szerepelni, de “sajnos” ezt a kompromisszumot kellett kötnöm azáltal, hogy DJ lettem 🙂 A másik típussal sincs semmi bajom, az egyetlen ami számít, hogy jó zene szóljon 🙂

Snilloc 1 - 1024 x 683

Többször zenéltél már Csehországban különböző formációkban és helyeken, viszont Snillocként először érkezel az országunkba. Kérlek, mesélj ezekről a tapasztalataidról…

S: Tényleg… Nem is esett le, hogy most megyek először így hozzátok. 🙂 Eddigi tapasztalataim abszolút pozitívak. A közönség pedig 10/10. Az Elektrára nagyon szívesen emlékszem vissza, szóval tényleg várom. A Josh Wink pedig egy igazi legenda, ami még nagyobb varázst ad majd az estnek!

10 éve került megrendezésre az első Elektra est, de azt suttogják, hogy jó eséllyel minden idők legjobb része vár ránk most pénteken, szóval nagy az izgalom… Ha Josh Wink nevét hallod, mi jut eszedbe először, illetve hogy véleményezed őt? A többi fellépésedhez képest esetleg valamiben különlegesebbnek érzed a jelen felkérést? Máshogy készülsz esetleg vagy tapasztaltan, magabiztosan állsz hozzá, úgy mint bármikor máskor.

S: Először is gratulálok a kerek évfordulóhoz, hiszen nem sok klubest él túl ennyi évet. Külön megtisztelés számomra, hogy pont ezen játszhatom. Meggyőződésem, hogy emlékezetes buli lesz számomra.
Picit sokkol is a nyomás, hogy Josh Wink előtt borzalmasan profi warm-upot kell majd játszanom. 🙂 Ezért a felkészülés is több lesz a megszokottnál. Nem beszélve arról, hogy egy olyan ikon előtt játszom akinek a Higher State Of Consciousness bakelitjét 95-től pörgettem rongyosra.

Az utóbbi hónapokban több, a világ legjobbjai közé sorolt klubban is volt szerencséd zenélni, mint a Tresor / Berlin, KER / Barcelona, Ministry Of Sound / London, stb. Véleményed szerint mitől olyan jók az említett klubok? Mi a siker titka?

S:A világ legjobb klubjai legtöbbször nem a kinézet és a feleslegesen, dizájnra költött milliók miatt azok. A promóterek által hosszasan kialakított minőségi programoknak köszönhető, melyek olyan közönséget céloznak meg, akik azért mennek el oda, hogy azt hallják ami aznap ott van. És a legeslegfontosabb a briliáns hangrendszer, amit hozzáértők telepítenek az adott helyhez, amit élvezet hallgatni a tánctéren és egyúttal felejthetetlen élmény a pultban ezt hallva dolgozni.

Áruld el a végére a terveid, álmaid, céljaid, amiket szeretnél megvalósítani az elkövetkezendő 2-3 évben…

S: Nem vagyok az az előre tervezős típus. Abszolút a jelenben élek. Az bőven elég számomra, hogy ha olyan zenéket írok, melyek működnek a tánctéren és esetleg fel is keltik a közönség figyelmét. Mai napig nagy öröm látni videókat a világ bármely részéről amin egy saját munkámra verik szét a házat 😀

Snilloc warm up @Elektra – Josh Wink

Get Frisky / Cinema Hall Season Closing