MégMindig rovat: Kühl Tamás

MégMindig rovat: Kühl Tamás

Rengeteget írtunk már a mai nagy egyéniségekről, tetrekészségről vagy aktualitásról, vagy éppen a feltörekvő fiatalokról. Azonban világszerte tucatnyi kedvenc lemezlovasunk igencsak “betatásodott” ( engedéllyel használván a megnevezést ), persze csak ami a kort illeti. Új rovatunkban ( MégMindig ) azon művészekről lesz szó, akik már több évtizede ostomolják hallójáratainkat. Lehet szeretni, vagy nem szeretni, de a tisztelet mindenképpen kijár nekik. Első alanyunk Dj Kühl, azaz Kühl Tamás.Valószinűleg nem ő lesz az egyetlen, akitől szívből jövő meleg emlékek törnek fel bennünk. Hagyjuk hát őket kiteljesedni

Sosem fordult még meg a fejedben, hogy abbahagyod? Hogyan lehet ennyi idő után is képben maradni, alázattal művelni a lemezlovász szakmát?

Gyerekkori álmom volt, hogy dj lehessek. Ez egy csodálatos szerencse, hogy sikerült megvalósítani. Mindig, mindent az egész életemet az álom beteljesedésének rendeltem alá, és egyszerűen ezt az egész életmódot. Nem csak a zenélést, hanem a fellépésekre való felkészülést, a heti több száz vagy akár ezer zene “átnyálazását”, a bulik szervezését nem tudom megunni. A véremben van. Még ennyi idő után is sok-sok dolgot missziónak érzek. Az egész egy fajta küldetés, és mostanában egyre inkább az, hogy a mainstream média által szétfertőzött party közönségnek megpróbáljak valami értékesebb zenei élményt adni. Minden általam használható eszközzel:a fellépésekkel, komplett bulikkal, a heti rendszerességű Musicfm 89.5 rádióműsorral, vagy éppen szókimondó véleményformálásokkal próbálom terelgetni és óvni a környezetem ízlésvilágát. Jó kis kettősség és lehetőség, hogy egy olyan kereskedelmi média mint a Musicfm valamilyen szinten teret ad az underground elektronikus zenének.



 

Emmanuel Top in Budapest (Extended Set)

Hogyan viszonyul a családod a folyamatos éjszakázáshoz?

A gyerekeim “ebbe születtek”, de még kicsik hozzá, hogy teljesen megértsék, hogy mi is ez az egész…minden esetre tetszik nekik. Fiam többször mutatkozik be úgy, hogy apukám a Dj Kühl. Persze ilyenkor irulok-pirulok. A lányom ebben az évben már szeretett volna a Szigetre menni, vagy a Soundra….elég nehéz volt megértetni vele, hogy 8 és félévesen ez még nem biztos, hogy neki való…de jövőre mindenképp szeretne már elkísérni. Próbálom már most csiszolgatni az ízlésüket. Mindkettőjüknek van mp3 lejátszója és egész gyakran hallgatják is….titokban az általuk kért zenékbe becsempészek egy egy Depeche Mode-ot, vagy valamilyen örökzöld E zenét  …csak, hogy szokják! Nem reklamálnak miatta. 

Mi a véleményed a hazánkban előforduló ún. klasszik őrületről?

Ezt a kérdést szépen fel is lehet boncolni. Abból a szempontból örülni is lehet sőt, kell, hogy ezeken a bulikon jó értelembe vett slágerek szólnak és nem a mai lebutított pop zene. Tudom, hogy ezt elég szubjektív így kijelenteni, de szerintem sokan egyetértenek a véleményemmel. Akik nem így gondolják, azoknak üzenem, hogy ne áltassuk magunkat, ne legyünk álszentek…de nyitott vagyok bármilyen vitára a témában.

Iszonyú sok muzsika lát mostanában napvilágot és a mennyiség a minőség rovására megy. Az elmúlt cirka 5-7 évből szinte nem is tudok úgy kiemelni zenéket, hogy azok sokkal különlegesebbek a többinél, hogy azt mondhatnám, hogy igen ezt 10-ből 8 dj játszotta és mindenki ismeri. Régen a kevesebb megjelenésből jóval több olyan átütő darab volt ami a többség lemezes táskájában landolt. Úgy érzem, ebben nagy szerepet játszik az is, hogy a mostani digitális megjelenések nem igényelnek olyan befektetést a kiadóktól mint egykor a bakelitek legyártatása, ezért nem is szelektálnak olyan szigorúan és körültekintően. Minimális az anyagi kockázat.

Az is tény, hogy a régi siker darabok adják sokszor az alapot a mai popzenékhez. Tehát amikor klasszik party van mindenki örül, mert az idősebbek ismerős zenéket hallanak, a fiatalabb közönség sokszor felismerheti a mai kedvencének az eredetijét vagy valami hasonlót, és még az is jól érzi magát aki ma is az undergroundabb hangzásokat keresi, mert hát mégiscsak ezek voltak az alapok.  Ez jó szinte mindenkinek mert lejön a klubba egy olyan réteg aki egyébként ritkán jár el, és így gazdaságilag is bejön a buli a tulajdonosoknak is, mert általában ezeken a bulikon a bevétel is nagyobb.

A jelenség negatív hatása az, hogy egy-egy jól sikerült klasszikozás generálja a következő hasonló rendezvényt akár a sarki kocsmában. Már az egész kezd rettenetesen elcsépelt lenni, és nem ritkán vér ciki az is, hogy olyan lemezlovagokra bízzák a dj pultot akik még a csattogós lepkét tologatták, amikor ezek a zenék himnuszokká lettek, de olyan helyzet is akadt, hogy a tulajdonos, szervező nem, vagy rosszul mérte fel az adott klub közönségének életkorát és senkinek fogalma nem volt a régebbi zenékről. A jó oldschool bulikhoz szükség van nem csak a hiteles lemezlovasokra, hanem a hiteles klubokra is, ahol van még egy idősebb 25-40 éves b “közép”.

A klasszik rendezvények túlpörgetése sajnos a normál bulik rovására megy, így jóval nehezebb klasszikusokká játszani a mostani darabokat, pedig ma is születnek jó zenék.

 

 Csak mi, az “öregek” érezzük igy, vagy valóban “régen minden jobb volt”? Vagy ez szimplán butaság..?!

Ez teljesen relatív. Nekünk akkor volt jó, mert akkor voltunk fiatalabbak és gondtalanok. Neki most jó, mert most fiatalok. Ahogy idősödünk sok mindenben változunk, mint ahogy az élethelyzetünk is változik, család, felelősség, munka…Mi is miket csináltunk…??!!..Te jó Isten!…Ha belegondolsz most sincs másképp csak az idő, a zene, és sok minden más változott mert ma nem 1995-öt hanem 2013-at írunk. Nekünk az volt a “Summer of Love” olyan legendás helyekkel mint a Speed, Darkside, E-play, Kecel / Korona, Flört, Sing Sing, M47, Polgár/ Aréna, vagy Győr és a Jero vagy a Mayday és a Rave Olimpia. De már volt egy köztes generáció akiknek a 2000-es évek jelentettek mindent, a Home, a Pacha, a halasi DTD, a kécskei Newnight, a Patex és a Hyperspace, a Renaissance és GU bulik.  

Mostaniaknak majd lehet a Debut az ILD, a Highfly a Stayfly, az Etiket, vagy a Sound, a Bónusz a (bár ezért most lehet sokan megköpködnek) “Coronita és coro-s” zenék…ok, ez most kicsit gúnyos, de ha  belegondolsz van benne igazság. Egyébként ezek a korszakok és korosztályok a  klasszik bulikon is lecsapódnak mert van olyan ahol a 90-es évek jönnek be, és voltam olyanban is ahol kifejezetten a 2000-2007 közötti progresszív zenékre volt beindulás.



Hogy mégis valójában mi volt jobb? Talán az embereknek több pénze volt bulikra járni, de ez már politika. Ne menjünk bele.

Mi vár rád még az idei évben?

Nincs már sok az évből, de remélem jó pár nagyobb és kisebb buli! Muszáj fejlődnöm mint producer, és el kellene készüljön legalább 2-3 saját track. 

Egy nehéz kérdés következik! Melyik volt a legnagyobb bulid pályafutásod alatt? Csak egy válasz érvényes 🙂

Ez tényleg nehéz kérdés…és ha csak egy válasz érvényes, akkor már előre elnézést is kell kérnem jó pár helytől és szervezőtől akik mind mind benne vannak a top-ban! Épp ezért a legigazságosabb, ha azt mondom, hogy egy teljesen személyes élmény és elismerés miatt az a keceli, koronás BPM / GU buli amikor Sasha először járt nálunk.

folytatjuk…

Egy élmény volt… https://www.facebook.com/kuhl.dj

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Emmanuel Top in Budapest (Extended Set)

pop-up