Lucien Foort: “a magyar közönség előrébb jár a többinél”

Lucien Foort: “a magyar közönség előrébb jár a többinél”

Szia Lucien, köszönjük az interjút! Mióta foglalkozol a zenéléssel?

1985-ben kezdődött a zenei karrierem, amikor is rap bandákon (Mantronix, Public Enemy, Depeche Mode) keresztül kapcsolatba kerültem az elektronikus zenével. Elkezdtem magamtól rappelni, és egész közel kerültem a sampling és az ütemkészítés kezdeti dolgaihoz.

Jártál a Home Clubban, és volt másik magyar fellépésed is, akárcsak szerte a világban sok helyen. Milyen emlékekkel tértél haza?

Amire nagyon jól emlékszem az az, hogy a magyar közönség mennyire nyitott, és elfogadja a zenét. Művészként mindig arra törekszel, hogy növeld a zenei nézeted. Emlékszem, hogy sikerült mindenkit elvinnem a szettem alatt egy nagy utazásra.

1496285_734938989889144_6873317189480650201_o

Más volt a hely atmoszférája, az emberek, vagy esetleg maga az időszak tette naggyá?

Az egész világ nyitott volt más zenei stílusokra, és meg is mutatták ezt, így még érdekesebb volt kísérletezgetni és felépíteni a hangulatot. Manapság a legtöbb DJ inkább a brandjét építi fel zenéje helyett. Azok az évek pontosan az ellentétei voltak a mostaniaknak.

A színesbőrű srácokról köztudott, hogy valahogy a vérükben van a zene. Könnyű neked! 🙂

Van ritmusérzékünk, az tuti. Vagy legalábbis a legtöbbünknek van, haha. De ismerek pár olyan barátot, akik egyszerűen nem tudnak ütemre táncolni, úgyhogy szerencsésnek érzem magam.

Nagyon rég szeretném megkérdezni a ’Gemini’ sztoriját. Meséld el, kérlek!

Azért csináltam ezt a trekket, mert szükségem volt egy hangzásra a piacon, és a ’Gemini’ akkoriban energetikus és igazán remek zenei trekknek számított. John Johnson csinált hozzá egy remixet, amitől még csak jobb lett.

Minden videódat megnéztük. Volt egy alagútban megtartott buli. Ott nagyon meg voltál őrülve, nagyon odapörköltél. Imádjuk az extrém helyszíneket!

A videó a Rotterdam Dance Parade-on készült. Mondtam is az embereknek a mikrofonban, hogy a ’terror csatornájában’ vagyunk. Előző este lefizettem a szervezőséget egy pár láda sörrel, hogy használhassam a 30.000 wattos Function One hangrendszert, ami a járgányhoz volt erősítve (az egész hangrendszer kb. egyenlő volt a Dance Valley főszínpadával). Amikor megérkeztünk a csatornához, minden limitert levettünk és nyomattuk a zenét a végletekig, még a beton is hullott a falról. Sajnos már nincs a Dance Parade, de az emlékek megmaradnak.

Rajongsz a technikai kütyükért. Milyen a stúdiód felszereltsége?

Én egy olyan valaki vagyok, aki ötvözi a régi technikákat a friss, új ötletekkel és technikákkal. Hibrid producer vagyok, kombinálom a digitális módokat az analóg hangforrásokkal. Sokféle eszközöm van a Moog-tól a Korgs-okon át a Modulars-ig. Vannak tube kompresszorok, outboard EQ-k és analóg szintetizátorok is, akárcsak digitális pluginok. Ez az én kis paradicsomom.

Te ráadásul komoly zenei előképesítéssel rendelkezel, ha jól tudom?

Jártam egy zeneiskolai előképzésre öt évesen, ami egy általános oktatás volt kottákról, saxophone-on tanultam zenélni egy klasszikus zenekarban, majd jazz-t játszottam egy másik nagyobb bandában. Később megtanultam dobolni, hegedűn játszani, és egy kicsit gitároztam is, most pedig aktív hangmérnök és tervező vagyok. Mindemellett készítek zenéket szintetizátoron és dobgépeken is. Na és persze DJ-zem is.

Mi a véleményed az akkori progressive house szcénáról? Csodás időszak volt…

Nagyban előrébb jártatok a többi országhoz képest, de nem csak a progressive house tekintetében. A hangzás új volt, akárcsak a magyar közönség befogadóképessége. Emlékszem, nagyon izgultam, hogy jól sikerüljön az este, mivel tudtam, hogy a szint zeneileg akkor nagyon magasra volt téve.

Mik a terveid az elkövetkezendőkben?

Nos, amellett, hogy meghívtatok zenélni, jön majd a turném Baliban, Ibizán és Angliában. Közben csinálgatom a saját eseményeim otthon, és folyamatosan adom ki az új zenéimet.

Top 10 track a 2000-es évekről?

A zenék, amik számomra kiemelkedőek voltak, azok a következőek:

Cass & Slide – Perseption
Love On Traffic by Satoshi Tomiie
Sasha – Expander
Trancesetters – Roaches
Sander Kleinenberg – My Lexicon
Natan Fake – Outhouse
Delerium – Silence (Fade/Kolo Remix)
Lucien Foort – Gemini (Saint’s & Sinners remix)

De várnotok kell, amíg lejátszom őket! 🙂

Egy Lucienes üdvözlet a magyaroknak?

Gyerünk, emberek, nyomjuk keményen!

Legendary Moments: #ottHOME & Cinema Hall Season Closing