Josh Wink Interjú

Josh Wink Interjú

Szóval, mikor A Banana Was Just A Banana arra utal, hogy úgy hallgass zenét, hogy zárkózz el mindenféle műfaji megkülönböztetés elől – amit miközben mindig megteszünk zenehallgatás közben -, ez milyen könnyen van egy DJ-nek, hogy manapság kilépjen ezek közül a bizonyos korlátok közül?”

Úgy vélem, hogy egy Dj – legyen akármilyen ember -, legyen mindig nyitott a változatosságra, sokszínűségre. Úgy értem, annyiféle zene létezik, hogy ezek után ki ne lenne nyitott? A kérdés az, hogy a Dj, ki akar kerülni a határain kívül? Talán amíg csak szimplán zenét hallgatnak, addig igen, de miután belekezdenek a Dj szakmába, úgy érzem, hogy ragaszkodnak, a megtanult dolgokhoz, amiket a Dj karrierjük alatt tanultak. Így ez a ragaszkodás kényelmes lehet, és egyszerűbb. De nem árt a változatosság…

„Úgy jellemezted az új albumot, mint a kiadatlan trackek gyűjteménye. Miben különbözik ez a korábbi munkáidtól?”

Más LP-re olyan zenék kerültek, amikről azt hittem, hogy illenek egy LP-re, és nem feltétlenül sláger minden zene, de szívesen meghallgatom őket egy LP-n. Ami nem szükségszerű a Dj-skedéshez, de jó relaxáláshoz, vagy pihenéshez.

 „Stay Out All Night tavaly nagy támogatást kapott és valószínűleg ez a legjellegzetesebb track az albumon lévők közül. Olyan sikerek után, mint a ‘Higher State..’, ‘I am Ready’ or ‘Superfreak’, nem érzel késztetést arra, hogy minden egyes kiadványon legyen egy kiemelkedő darab?”

Számomra még sose volt egyértelmű, hogy tudok egy jobbat csinálni az előzőnél. Csak csinálok egy zenét, és utána a Dj-re bízom. Ez mindig így működött. Az én zenéim mindig underground jellegűek voltak, és a Dj-k tették populárissá őket. Szóval nagyon boldog vagyok, hogy ha meg tudom őrizni az integritásomat, és olyan zenét tudok csinálni, ami boldoggá tesz, és olyat, amiről tudom, hogy az emberek elvárják tőlem.

Josh-Wink-2

„Mi a kedvenced az albumon? Készülsz még egyéb megjelenéssel is az idén Miamiban?”

A zenék közt őrlődöm. Mindegyiket szeretem. Egyik nap a ’Jus right’, másik nap a ’Dolphine smack’ a kedvencem.  Mindig változik, és ez így van mással is, és szerintem ez a jó.

 „Nap, mint nap új producerek és kiadók születnek, csak úgy, mint új zenék, mint kiadó vezető és Dj, mit gondolsz, hogy lehet elérni, hogy továbbra is észrevegyenek?”

Úgy érzem, hogy Ovum az elmúlt 15 év folyamán megbízható név lett az elektronikus zene terén, ahol DJ-k mindig átnézik a kiadásainkat. Nagyon büszkék vagyunk a zenéink változatosságára. Fel akarunk futtatni egy művészt, amikor a dal jó! Nem csak mert ez divatos. Eladni nehezebb, de az emberek tudják, hogy az Ovum-nak egy egyedülálló zenei jelentése van, és időt fordít a mi kiadásainkra is- tudván, hogy az deep house, tech house, techno, vagy minimal.

„Nem rég egy Essential mixed volt a Radio1-nél, ami általában egyfajta, rituálé, amin át kell esni. Már biztos kértek korábban is, nem? Hogy sikerült, mit gondolsz?”

Igen, már korábban is felkértek, és már két élő felvételt is csináltam a klubban az évek során. Mégis ez volt ez első, amit kigondoltam és megalkottam a Phillyben lévő stúdiómban. Úgy döntöttünk csinálunk egy Essential mixet, amivel promózzuk az új LP-t. Nagyszerű időzítés. Nagyon boldog voltam, hogy meg tudtam csinálni a mixet. És kiderült, hogy ez lett a hallgatók kedvence, ami fantasztikus érzés.

 „Tettél néhány érdekes kijelentést, néhány évvel ezelőtt az illegális letöltésekre vonatkozóan, és azokra az emberekre, akik online hozzájutnak a Dj setekhez. Mint Dj és Kiadó tulajdonos, mint gondolsz az egyre növekvő Podcast-ról? Ez jó? Vagy rombolja a zenei iparágat?”

Szerintem ez egy nagyszerű eszköz lehetne. De még mindig úgy érzem, hogy a CD nagyszerű dolog. valami tapintható, amit az emberek meg tudnak fogni. Nem valami olyasmi, ami eltűnik egy meghajtón. Még mindig azokat az embereket szeretem inkább, akik fizetnek az előadó munkáiért. Azt hiszem a zene „fogyasztói társadalma” ott rontja el, hogy folyamatosan az ingyen zenéket várja. Nem megyek étterembe és várok ingyen kaját. Vagy ugyanúgy nem megyek egy elektronikai üzletbe és nem várom, hogy hozzám vágjanak egy kamerát vagy zenei felszerelést ingyen. Így nem értem, hogy a zenével miért lenne ez másképp?

 „Nagy jelentőséget tulajdonítottak a hosszú életednek a zenei életben, de ennek nem kellene egy előfeltételnek lennie a Dj-knek amúgy is? Szerinted mennyi idő alatt válik valaki jó DJ-vé?”

Nem hiszem, hogy mindenkinek meg kell fizetnie a tanulópénzt. Azonban az életben is így van ez. Egyre ismertebbé válunk, és közben éljük az életünket. Én erősen hiszek abban, hogy a tudáshoz hatalom és bölcsesség társul. Ez egy nagy bölcs mondás, amit az élet minden területén alkalmazhatunk, miért ne tehetnénk a Dj-skedés terén is?

Josh_Wink_2

 „Eddig bárkivel beszéltem rólad, mindenki azt monda, hogy te vagy a legjobb a house műfajban. Hogy lehet ilyen hírnévre szert tenni?”

Ezt örömmel hallom. Nem is tudom. Én egyszerűen csak szeretek ezzel foglakozni. Örömömet lelem ebben, akkor már miért ne legyen jó? Szerintem a tisztelet a kulcs az életben mindenhez. Tisztelsz másokat, és ez gyakran akkor visszafelé is megjelenik majd. Mint a Karma. A nap végén magaddal és a tetteiddel kell együtt élned.

 „Volt egy hatalmas megújulás a 90-es évek house zenéjében, még valamikor tavaly. Vannak olyan zenék, amiket a múltból ásol elő és a mai napig pörgeted?”

Örülök, hogy az emberek újra felfedezik a 90-es évek house mozzanatait. Ez nagyon inspiráló tud lenni, hiszen emlékeztet rá, hogy honnan is jövünk. Belecsempészek régebbi slágereket is a mixeibe. Így nem mondhatják, hogy mindig ugyanazokat a zenéket próbálom játszani. Felteszek néhány régebbi zenét, és az emberek néha feljönnek megkérdezni, hogy ez új-e. Én meg csak nevetek, hogy a jó zene az időtlen.

 „Van olyan zenéd, amit szívesen meghallgatnál más előadó általi remixben? Vagy nem igazán engednéd, hogy készítsenek remixet a zenéidből?”

Éppen ezen dolgozunk most. Szeretem meghagyni az irányítást magamnak, hogy miképp alakuljanak a remixek, mivel volt már néhány rossz döntésem ezzel kapcsolatban, készítettek remixet meg videót a zenéimhez az engedélyem nélkül és ez gáz. A Higher States videók és remixek közül egyik sem az én engedélyemmel került ki. Általában ha egy szállodában zenei tévét nézek és meglátom, hogy egy újabb verziót játszanak, akkor szörnyű érzés fog el.

 „Az Ovum mindig a hét fénypontja Miamiban. Mivel készülsz a következőre?”

Az Ovum party 13. születésnapját ünneplejük és nagyon boldog vagyok, hogy a Shelborn hotelben tartjuk (1801 Collins Ave) március 25-én, szerdán. A minőségi line up: Én, Steve Bug, Davide Squillace and D’Julz. Ez nem reklám. Csak egy olyan művészekből álló nagy szilárd csoport, akik szeretnek zenélni. Ennél boldogabbak már nem is lehetnénk.