Guy J: “a zenéd valamilyen módon automatikusan kapcsolódik hozzád”

Guy J: “a zenéd valamilyen módon automatikusan kapcsolódik hozzád”

Imádja a fotózást, a gasztronómiát, de még inkább kedveli a magyar közönséget. Néha felmerült azonban a kérdés: teljesen kibontakozott-e már Guy J karrierje, és művészi identitása? Új album a Bedrock égisze alatt, és persze a Hi!Fly-s fúzió teritéken. Guy J-vel beszélgettünk.


Hogy állsz a fotózással? Ebben a hobbiban is olyan professzionális a gondolkodás, mint a zenében? Egyáltalán hobbi?

Imádom a fotózást, de sajnos mostanában nincs sok időm rá. A fotózáshoz muszáj az elhivatottság, hogyha jobb akarsz lenni és igazán kifejezni magadat, úgyhogy ez végül inkább hobbi lett számomra.

Nagyon fontos számodra az művészi előadásmód szabadsága. Mit gondolsz, vannak olyan szituációk, amikor ebben korlátozva lennél?

Get Frisky / Cinema Hall Season Closing

Mindig olyan zenét játszom, amiben hiszek, és csakis olyanokat készítek, amiket tényleg szeretek és közel érzem magamhoz. A művészetet nem lehet korlátozni, az emberek pedig dönthetnek, hogy mit szeretnének hallgatni vagy támogatni. Így pontosan tudom, ha elmegyek zenélni valahova, akkor az ott lévő embereket érdekli az, amit hallani fognak tőlem.

Hányadik közös Hi!Fly buli is kerekedik ki novemberben? Mit gondolsz a helyszínről, ami egy szuper hajó lesz, nevezetesen az Európa hajó. Klubkörnyezet vagy inkább matrózlét?

Játszottam már egy párszor a Hi!FLY srácokkal, és nagyon élveztem az estéket. Kíváncsi vagyok, milyen lesz majd játszani egy hajón, néhányszor már játszottam sétahajókon, de nem hiszem, hogy ezek a hajók akkorák lennének, mint ahol Budapesten fogok játszani. A közönség mindig nagyon jó Magyarországon, úgyhogy tudom, ez egy lenyűgöző este lesz.

Guy J rajongó tábora Magyarországon minden bizonnyal az egyik legelvakultabb. Más országokban is?

Magyarország ismert jó közönségéről az elektronikus zenében, ami különösen igaz a progressive house-ra. Sokszor voltam már Magyarországon, úgyhogy már felismerem az ismerős arcokat és embereket, akik újra és újra eljönnek, amikor játszom. Argentínában szintén erős volt mindig a közönség, mint pl. Romániában és más országokban. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy azoknak az embereknek játszhatok, akik ráadásul inspirálnak arra, hogy mindig valami újjal térjek vissza.

w_PYUXLpNwDZdv8a6SHFSae45IlI2bd1d1RR0xZsKZY

Száraz tényként közölhetjük, hogy az oly sokat, és sokszor temetett progressive house nem hogy áll a lábán, hanem egyre jobban egyéb stílusok fejére nő. Szerinted a következő évek milyen változásokat hozhatnak?

Manapság a stílusok többsége keveredik egymással. Sok ember, de legfőképp a fiatalabb közönség online digitális boltokon keresztül ismerik meg a stílusokat, ami eléggé zavaró. Sok olyan DJ-ről hallok, akik techno vagy deep house DJ-nek kategorizálják be magukat, holott „Progressive House” zenéket játszanak. Az elkövetkezendő pár évben nem fog számítani a stílus azok számára, akik tényleg szeretik a zenét, az egész a house-ról szól, csak valamelyiket szeretettel készítik, valamelyiket pedig nem.

Kell egyáltalán változás? Vannak számodra olyan történések a szcénában, amellyel nem tudsz, és nem is akarsz azonosulni?

Sokkal reálisabb, hogyha nem szentelünk ennek akkora figyelmet, változások pedig nem lesznek. Én személy szerint senkit nem akarok meggyőzni arról, hogy melyik stílus melyik, az elektronikus zenének nincs Bibliája, az egésznek az a lényege, hogy mit érzünk, és hogyan nézzük a dolgot. Ha az online boltok sem törődnek ezzel, és mindenki ezen nevet, akkor elég egyértelmű, hogy az nem a zenéről szól.

Termékenységed produceri szinten továbbra sem lankad. De most nézzük azokat a muzsikákat, amik az elmúlt hónapokban megérintettek Téged!

Roger Martinez – Chinguarime – Imádom ezt a zenét Rogertől, amit egy pár nappal ezelőtt szereztem meg.

Airwave – Lightspeed (Khen Bootleg) – Khen csinálja mostanság a legjobb zenéket, beszélgettünk már egy párszor, és kiderült, hogy ugyanazokat a classic track-eket szeretjük, és csinált egy remixet Airwave egyik régebbi zenéjéhez.

Blusoul – Modular Memories (Guy Mantzur Remix) – Guy Mantzur ismét megjelenik a Lost & Found-on egy Bluesoul remix-szel, ami ismét gyönyörű munka lett.

Lost & Found label night a következő budapesti fellépésed. Mennyiben más a saját gyermek égisze alatt vezetni az estét?

A Lost & Found esték mindig nagyon különlegesek, mert ilyenkor mindig fellépnek a kiadó művészei. Megpróbálom megismerni a Lost & Found művészeit amennyire csak tudom. Ezek az esték sokkal bensőségesebbek, mivel ismerjük egymást és barátok is vagyunk, és tiszteljük egymás zenéjét.

Guy Mantzur a góré mellett is egyre érdekesebb, egyre izgalmasabb, Cid Inc. pedig már szinte a Hi!Fly külföldi rezidense Budapesten. Azért ez egy elég tisztességesen összerakott zsúr lesz, úgy gondoljuk. Mantzur munkásságában milyen szerepet vállal magára az „owner”?

Guy Mantzur elsősorban közeli barátom, szinte minden nap beszélünk, szeretem a munkásságát és mindig örülök, ha találkozhatunk, akárcsak Cid Inc.-kel. Mind a ketten nagyon termékeny és tehetséges producerek.

Sikerült mára az egyéniségedet teljes egészében közvetítened közönséged felé? Elérted már ez irányú céljaidat?

Sokan kérdezgetnek a meg nem jelent zenéimről, amiket én vagy más DJ barátok játszani szoktak, és azt hiszem, elértem azt a pontot, amikor az emberek felismerik a hangjaimat és a zenéim jellegét. Jó érzés tudni azt, hogy a zenéd valamilyen módon automatikusan kapcsolódik hozzád.

B_U4Z7vVOr8fECp3grk0N8Sm8x3_DbchUFyHU_WS-Uo

Az emberek változnak, ahogyan a zenéid is, de mind elképesztő lelki spiritusszal vannak felvértezve. Spontán a hangátvitel, vagy néha becsukod a szemed, és koncentrálsz a következő hangra?

Mind a kettő be szokott válni, én csak követem a hangulatot, amit úgy érzek, hogy benne kell lennie a zenében, és hagyom, hogy a személyes gondolataim és érzéseim befolyásolják a zenét.

Egy teljesen bolond afteron egy jó barát azt mondta, illetve nem! Üvöltötte: „Guy J az elektronika Goa Gil-je”. Nem feltétlen kellemes hasonlat, de mindenképpen érdekes. Szereted a spiritualitást?

Tetszik a barátod kommentje 🙂 Szeretem a spiritualitást és hiszek a Karmában. A zene a leginternacionálisabb nyelv, akár csak az ételek. Ha őszintén és szenvedéllyel csinálod, azt az emberek megérzik, akárhol is legyenek. Nem azt mondom, hogy feltétlenül szeretni is fogják, de ha ezek az emberek szeretik ezt a fajta zenét, akkor valószínűleg „meg is kapják az üzenetet”.

A harmadik szerzői albumod érkezik hamarosan. Volt szerencsénk belefülelni, azon felül persze hogy az előző kettő nyilvánvalóan ott figyel a polcon. Na de ez már az a színtiszta house hangzás amire mindig is vágytál?

Ez az a hangzás, amit úgy érzek, hogy követnem kell. Mindig tanulok valami újat, és életemnek jelenlegi pillanatában ezt szeretem csinálni, amit most. Az az érdekes dolog a zeneírásban, hogy mindig azt gondolod, hogy az akkori helyzetben mindig a megfelelőt készíted, de mindig fejlődsz és változol, úgyhogy a kérdésedre a válasz az, hogy igen, de ez a jelen.

Nagy lehet a büszkeség most, de mégis melyik zenét emelnéd ki ebből a kavalkádból?

Köszönöm szépen! Nehéz választanom egy zenét az összes közül, hiszen mindegyik track más időben készült, és mindegyiknek más értelme van számomra.

A kiadvány a Bedrock kiadó büszkesége lesz, ez nem vitás. Mit gondolsz melyik album áll legközelebb a mostani kiadványodhoz? Természetesen most a régmúlt időket is számba lehet venni.

Úgy gondolom, hogy a legutóbbi albumom áll a legközelebb hozzám, csakúgy, mint az Esperanza, hiszen mégiscsak ez volt az első albumom és az egyik legnagyobb lecke számomra, amit óriási kihívás volt összehozni.

A Bedrock elég nagy kiadó és óriási tisztelet övezi, ami miatt van is rajtam egy kis nyomás, de persze csak jó értelemben. Kihozza belőlem a legjobbat, és a helyzet az, hogy ez a harmadik szerzői albumom, és sokkal többet tudok már az első óta, és azt hiszem, a “The Trees, The Sea & The Sun” áll egyértelműen hozzám a legközelebb.

Rengeteg új hangzás, hang vagy kicsiny effekt vezeti a füleinket. Mennyi ideig készült az album? Egyáltalán Guy J képes azt mondani valamire: ez kész van!?

Amikor hallgatom a régi zenéimet, mindig vissza szeretnék menni az időben és újraírni, update-elni őket, szóval egy pár év múlva biztosan azt fogom érezni, hogy van mit változtatnom rajta. Habár jelenleg erre az albumra nagyon büszke vagyok és boldog, hogy megoszthatom az emberekkel, tökéletesen mutatja, hogy most hol is állok.

Köszönjük szépen az interjút, megtisztelő volt, találkozunk hamarosan!

Én köszönöm!

GUY J – CID INC – GUY MANTZUR – LOST & FOUND Label Night

11225161_10153609574072270_6571811439598279001_n

Get Frisky / Cinema Hall Season Closing