Dj Billy Nasty Interjú

Dj Billy Nasty Interjú

A techno műfaján belüli státuszodhoz semmi kétség nem fér: a műfaj egyik úttörője vagy, a te nevedhez fűződik a világ legelső kiadott mixlemeze, és okkal neveznek a műfaj egyik ikonjának is. Mit jelent számodra mindez, és mit gondolsz a saját sikereidről?

Nagyon köszönöm, hogy ezt mondjátok, jól esik. Nagyon jó érzés, hogy részese lehettem a techno fejlődésének és a DJ-kultúra kialakításának, amit pont annyira szeretek ma is, mint 25 évvel ezelőtt. Nagyon nagyra tartom ennek következményeit és természetesen óriási kiváltságként élem meg mások tiszteletét. Még mindig hatalmas szenvedéllyel bírok a zene iránt, és még mindig egyre több dolgot szeretnék csinálni. És ahogy hiszem, talán éppen a különböző zenék és irányzatok iránti érdeklődésem és fogékonyságom az, ami előremutat és tartja frissen a zenémet.

1497707_10152228404613273_1710488341_nMindent elértél, amit szerettél volna?

Nagyon büszke vagyok mindarra és hálás mindazért, amit elértem, de még nem végeztem. J Mindig van ugyanis valami, amit meg szeretnék csinálni és mindig van újabb és újabb ötletem, amit szeretnék megvalósítani.

Hogyan kerültél kapcsolatba a zenével, mint karrier lehetőséggel?

Elég korán kerültem kapcsolatba a zenével, hiszen már 12 éves korom óta vásárolok lemezeket. Amikor pedig 16 éves lettem és elég idősnek néztem ki ahhoz, hogy klubokban mehessek, ledöbbentem, hogy mi folyik ott – ezzel együtt pedig rádöbbentem, hogy nekem DJ-nek kell lennem. Akkoriban már rögzítettem a haveroknak néhány válogatást kazettára, amik ugyan nagyon népszerűek voltak, de amint felfedeztem a klubok hangulatát, azonnal beléhasított, hogy a DJ-zés az én pályám.Nagyjából 1990-ben kezdtem el dolgozni a Zoom Records-nál, Camden-ben, ami akkoriban az egyik legbefolyásosabb üzlet volt az országban, egyben a legjobb munkahely egy fiatal és lelkes DJ-nek. Azt hiszem, hogy remek ugródeszka volt ez a karrierem számára, amivel tovább mehettem.

Hogy lett belőled techno DJ? Korábban több különböző stílusban is mozogtál már, mostanra viszont mindenki techno legendaként tekint rád.

Világ életemben szerettem a mély basszusokkal teletűzdelt zenét és az erős dobszólamokat, így a techno mondhatni logikus döntésnek tűnt. A korai időkben nagyon szerettem a groove-ot és funk-ot, illetve a hiphop-ot, a gogo-t és az electro-t. Mindent, ami akkoriban élvonalbeli zene volt. Jelen állás szerint több mint húszezer lemezem van rengeteg különböző stílusból összeállítva, de ha jól emlékszem, akkor az elmúlt tizenöt évben leginkább már csak techno lemezeket vásároltam.

Nemrég újraindítottad a Tortured és az Electrix Recordings kiadókat, amik a legnagyobb techno kiadók egyikei. Miért szüntetted meg őket és miért indítottad őket ismét útjukra?

Úgy tűnik, hogy bekövetkezett némi változás a techno terén, illetve abban, amit az emberek electro-nak neveznek, így jó időzítésnek tűnt újraindítani őket. Nem beszélve arról, hogy rettentően hiányzott a kiadók futtatása és a két kedvenc műfajom támogatása is. Ennek nagyjából hét éve. Mindkét kiadót akkor állítottam le, amikor a szcéna elkezdett változni, a lemezeladások drámaian visszaestek, én pedig elsősorban a DJ-zésre szerettem volna fókuszálni. Viszont most, hogy kissé leült az őrület a digitális robbanás után, és rengeteg érdekes zene és művész születik, azt hiszem, hogy itt az ideje a techno, az electro és a lemezek újjászületésének. Főleg úgy, hogy még mindig meg tudnak nevettetni azok, akik azt állítják, hogy egy kiadót vezetnek, de igazából nem gyártanak lemezeket. J

Mi a küldtetése és a konkrét célja a kiadóidnak?

A Tortured elsősorban a veretős klubtechnót hivatott támogatni és promotálni, míg az Electrix célja, hogy az electro-t közönségbarátabbá tegye, valamint, hogy emlékeztesse az embereket arra, hogy valójában mennyire jó zene is ez.

Mely feltörekvő művészek azok, akik szerinted megérdemlik a figyelmet a közönség részéről?

A techno oldaláról Ghostek, Truncate, Trevino, Tim Wolf és J Tijn azok, akiket a közönség figyelmébe ajánlanék, electro részről pedig RadioNasty, Carl Finlow, Sync 24, Pip Williams, Defeckt és DynArec azok, akik mindenképpen figyelemre méltóak.

Mit gondolsz a techno jelenlegi helyzetéről?

Azt hiszem, hogy jó egészségnek örvend, illetve egyre nagyobb és nagyobb lesz, amellett, hogy néhány idősebb DJ változtatott a saját hangzásán – ezzel együtt pedig jó látni, hogy a fiatalabb generáció hogyan formálja egyre jobbá a techno műfaját.

Gyönyörű családod van. Hogy tudod összeegyeztetni a DJ-zéssel járó életvitelt, illetve az atyai és házastársi kötelességeket? 

Két tizenéves lányom van, az egyikük 16, a másik pedig 15, és jelenleg mindketten inkább az indie-rock zenekarok után érdeklődik, semmint a techno iránt, de biztosra veszem, hogy ezen hamar változtatni fognak. 🙂 Nemrég jegyeztem csak el a barátnőmet jövőre pedig meg is házasodunk, így elég nehéz összeegyeztetni a DJ-zést, a produceri munkát, az utazással és két kiadó vezetésével, de azt hiszem, az embernek csak arra van ideje, amit szeret csinálni.