Danny Howells Interjú

Danny Howells Interjú

Intenzív ápolás – interjú Danny Howells-el

 Danny Howells mindent a legnagyobb gondossággal csinál, legyen az dj-zés, zenekészítés vagy elmebetegek ápolása. Személyes mottója így szól: jobbat, nem többet.

Sok jófejről tudunk az elektronikus zeneiparon belül, de talán Danny az, aki elviszi a pálmát. Howells mentálisan beteg emberek ápolásával foglalkozott, ezt a karriert adta fel a dj-zés kedvéért, miután a Global Underground Nubreed mixe nagy sikert aratott. Jósága folyamatosan sugárzik belőle, mindig viccelődik, mindig mosolyog, és úgy tűnik, hogy mindig jól érzi magát. Élő demonstrációja a “showman” fogalmának.

Nyugalmának talán az is az egyik oka, hogy nemrégiben visszavonult a dj-zéstől, hogy a zeneírásra koncentráljon. Ez az első ilyen próbálkozása, és ez eredmény hamarosan hallható lesz saját, új kiadója, a Dig Deeper kiadásában, de néhány száma már most is elérhető aRenaissance – The Mix Collection c. dupla lemezén.

Danny túlvan USA-beli turnéján , ezek utan bírtuk szóra….

 

danny_howells_2

Nemrég jártál New York-ban, ahol első ízben játszottad a Love-ot. Hogy tetszett?

Nagyszerű volt, elejétől a végéig. A hangrendszer egyszerűen tökéletesen szólt, ami egy kissé ijesztő is volt, hiszen a legkisebb hibádat is jól hallhatóvá teszi. Lejátszol egy saját számot egy ilyen ultra profi cuccon, és azt gondolod: úristen, de szarul hangzik! Abszolút kihozza az mp3 és a lakklemez közti különbséget is. Hosszú évek turnézása után kezded azt hinni, hogy a füled már nem régi, de ilyen alkalmakkor rádöbbensz, hogy semmi baj a hallásoddal, egyszerűen a klubok gyakran korántsem tökéletes felszerelése szól rosszul.

 Ami saját zenédet illeti, az idén sok időt töltöttél a stúdióba zárkózva. Elégedett vagy az eredménnyel?

 Teljes mértékben. Az évek során csak rendszertelenül jelentettem meg anyagokat, de az elmúlt 16 hónapban szinte csak erre koncentráltam. 15 számom van készen, amiből szerintem kilencet fogok kiadni. Nagyon izgalmas az új kiadómmal dolgozni, minden munkafolyamatban részt veszek, a grafikától kezdve a remixek készítőinek kiválasztásáig – ez utóbbira már sorban áll a Faze Action, a Future Beats Alliance és egy drum & bass-es srác.

Éppen most szeretnél beindítani egy lemezkiadót mintha pont az ellenkezője lenne annak, amit üzleti szempontból csinálnod kéne.

 Azt hiszem, az egész karrierem erről szól. Mindig az ellenkezőjét tettem annak, amit ésszerű lett volna. A lemezkiadót természetesen nem egyedül csinálom, tapasztalt emberek vannak mellettem, akik képben vannak az üzleti résszel, amiről én semmit sem tudok. Engem csakis a kreatív oldal izgat. Azzal is tisztában van mindenki, hogy ebből nem nagyon fog pénzt látni, nem a profit miatt csináljuk. Csak az a fontos, hogy amit létrehozunk, az minőségi anyag legyen.

0929DannyHowells

Biztos vagyok benne, hogy jövőben sokkal kevesebbet fogok utazni, mint eddig tettem. Továbbra is dj-zek, de már nem 18 éves vagyok, hanem 37, szeretnék valahol letelepedni, és a zenekészítésre koncentrálni, mindegy hogy milyen stílusban. Belevágok, és előbb-utóbb ráakadok arra a műfajra, amiben igazán jó lehetek – nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a vége.

 Szóval a dj-zést azért folytatod, csak kevesebb időt fogsz szánni rá?

Így van. Tudod, én sosem tartoztam azok közé a nyomulós, nagyon ambiciózus emberek közé, akik a minél nagyobb sikerre hajtanak, arra hogy minél több helyen játsszanak, minél több lemezt adjanak el. Az ilyesfajta számok és statisztikák számomra semmit nem jelentenek, engem nem ez hajt előre. Nem akarok mindig más helyeket “meghódítani”, ott szeretnék játszani, ahol jól érzem magam, persze időnként szívesen megyek új helyekre is. Egyszerűen csak boldog akarok lenni, minőségi zenét alkotni, amire büszke lehetek. Soha nem a “több” izgatott, hanem a “jobb”.

Ezért tartott olyan sokáig, mire új mixet csináltál? Az utolsót három éve készítetted. 

 Igen, azt hiszem. Őszintén szólva, olyan nagyon soha nem élveztem a mixelést. Magával tud ragadni, persze, de elég sok nyűggel jár.

A másik dolog, hogy a mix albumok piaca is sokat változott az évek folyamán. Régebben sokkal szívesebben csináltam mixeket, mint a saját zenémet a stúdióban. Befejeztem egy mix albumot, és már indultam is turnézni, hogy promótáljam. Stúdióba akkor vonultam, ha éppen volt egy kis szabadidőm. A mix lemezek esetében ráadásul nincs teljes kontrollod a dolgok felett, mert nagyon sok jogi kérdés merül fel. Bizonyos kiadók még ma is nagyon szőrözősek tudnak lenni, ha az engedélyekről van szó. Reklám szempontjából nagyon jó, ha az általad kiadott számot felteszik egy válogatás lemezre, de némelyik kis kiadó érthetetlen módon nagyon rugalmatlan, ha arról van szó, hogy felhasználd a kiadványaikat, amikből sikerült egy pár darabot eladniuk. Komolyan, egy Coldplay számot megszerezni majdnem könnyebb, mint egy kis underground house felvételt.

Az elmúlt években sokat változott az életstílusom. Összeköltöztem a menyasszonyommal, és eljöttem Hastings-ből, ami eddig jelentős szerepet játszott az életemben. Most már sokkal inkább az otthoni munkára, a súdióra koncentrálok, és ennek a létrának még csak az alsó fokán járok.

 Azt olvastam valahol, hogy gyerekként pilóta szerettél volna lenni.

 Igen, pilótának készültem, aztán valahogy ápoló lett belőlem. De ha a dj-zés végképp kifújt, talán új karriert futhatok be a repüléssel.

Komolyra fordítva a szót, az ápolói munka még mindig vonz. A dj-k közül nagyon sokan félnek a sikertelenségtől, a kritikáktól, hiszen sokkal többet hallasz arról, hogy kinek mi a hibája, mint hogy mi az erőssége, és szorongással tölti el őket, hogy vajon mihez kezdenek majd, ha a zenei karrierjük befuccsol.

Szívesen visszamennék ápolónak. Ez a fajta munka nagyon hálás tud lenni, hiszen embereknek, családoknak segítesz, hogy az életük normális mederbe terelődjön. Bár sikeres vagyok a mostani pályámon, gyakran hiányzik, hogy ilyen módon segíthessek embertársaimon.

Kilenc évig csináltam, és eközben végig dj-ztem is. 1990-ben kezdtem, és ’91-ben kaptam az első dekkemet. Angliában ez a szervezet állami kézben van, tehát nem túl rugalmasak, de velem mindig nagyon rendesek és engedékenyek voltak. Volt, hogy odamentem a főnökömhöz és azt mondtam neki: “Figyelj, van itt egy Robbie Williams dal, aminek a mixével négy napon belül készen kell lennem.” Ő meg csak annyit mondott: “OK, jelents beteget, és majd megoldjuk – de aztán pár héten át túlóráznod kell majd, hogy behozd az elveszett időt”.

 És mikor döntötted el, hogy nem tudod tovább egyszerre csinálni a kettőt?

 Akkoriban kezdett a mixelés és a dj-zés fellendülni, de nehezen szántam rá magam hogy ott hagyjam az állásomat, mert anyagilag nem láttam biztosítva a helyzetemet. A Global Underground mix sikere után jöttem rá, hogy olyan lehetőséget kaptam a zenével, ami az életben csak egyszer jön el. Így hát rászántam magam a váltásra, de emlékszem, hogy hat hónap múlva még vissza kellett mennem egy kis extra munkát végezni, mert másképp nem tudtam volna kifizetni a lakbért.

 Milyen számokkal készülsz az idei Winter Music Conference-re, ahol a 80-as évek zenéjére épülő Pop Tarts partyn fogsz fellépni?

 Pont ezen gondolkodtam valamelyik nap. Nem tudom még pontosan, talán valamit a REO Speedwagon-től? Normál esetben a Pop Tarts szervezői nem hívnak meg egy dj-t két egymást követő évben is Glastonbury-be, úgyhogy idénre vettem jegyeket magamnak, mert nagyon szeretem ezt a rendezvényt. De aztán az ügynököm beszélt velük, és beleegyeztek hogy fellépjek – feltéve, hogy ingyen játszom és a 80-as évek zenéiből válogatok. Amit én boldogan vállaltam (nevet). Jó tudni, hogy ha a kluboknak már nem kellek, még mindig boldogulhatok ápolóként vagy úgy, hogy a 80-as évek slágereit játszom.

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Legendary Moments pres. Darin Epsilon & Fernando Ferreyra