Astronaut Music interjú: fanatikusnak kell lenni, ez egy életforma

Astronaut Music interjú: fanatikusnak kell lenni, ez egy életforma

Kiadó, partiszervező csapat, kiszámítható vonallal, mégis sok meglepetéssel. Közel sem probléma ez esetben az sem, hogy a tapasztalatlanság itt szóba sem jöhet. A szimpatikus„asztronauták” közül Norbi vérmesebb véleménye tökéletes egyveleget alkot Noémi higgadtságával. A soron következő „űrbuli” előkészületei Danny Howells-zel és Ashley Casselle-lel a pedig már a finisbe érkeztek, mi pedig voltunk olyan megátalkodottak, hogy beugrottunk egy pár szó erejéig. Aztán persze előkerült minden téma. …

1. Miért gondoljátok, hogy az Astronaut Music akár zeneileg, akár rendezvény ügyileg képes újat, előremutatót nyújtani a közönségnek?

Noémi: Úgy gondoljuk, sokat tanultunk az első rendezvény óta, és még mindig van bőven hová fejlődni. A fellépőkről mindig ketten döntünk, elég hasonló az ízlésvilágunk, lényeges, hogy kedveljük az adott DJ-t, tudjunk vele azonosulni. Ezt a jövőben még inkább szem előtt fogjuk tartani, és persze nem árt, ha van aktualitása. Fontos szempont, hogy a magyar fellépők ugyanakkora teret kapjanak a promóció terén, mint a külföldi sztárvendégek. Újat mutatni rendezvényszervezés terén 2014-ben nem egyszerű, próbáljuk mindig elérni a maximumot, és még egy kicsit többet nyújtani. Ha az emberek a buli végén egy nagy mosollyal távoznak, akkor mi is boldogok vagyunk. A zene az életünk és a szerelmünk a szó legszorosabb értelmében, ami talán a közönségnek is átjön.

2. Kik a csapat tagjai?

Emmanuel Top in Budapest (Extended Set)

Noémi: Norbi és én, további állandó csapattagok nincsenek (de ezen épp most változtatunk). Sok mindenkivel dolgozunk együtt rövidebb-hosszabb ideig, a projektektől függően.

3. Egy lemezbolt útjait egyengetni csodálatos, szinte irigylésre méltó dolog. Meg lehet azért csömörleni a zenétől?

Norbi: Fanatikusnak kell lenni, ez egy életforma. Imádom csinálni, 20 év után is a hét legizgalmasabb napja, amikor megérkezik az áru. Zenével foglalkozni nap mint nap csodálatos dolog, a lényeg, hogy csak jó zenét kell hallgatni és venni, akkor nincs csömör. Számtalan sok jó megjelenés érkezik hetente, így mindig van inspiráció, ami előre repít a jövőbe! Egyedül a pontatlan szállítócégekből van elegem. Mára is vártam egy árut, de csak holnap érkezik meg, ez nagyon kellemetlen tud lenni… Viszont nem egyedi a probléma, mert világszerte túl vannak terhelve a cégek, és egyre nehezebben tudják teljesíteni a kiszállításokat.

A technikai fejlődés előrehaladtával egy ilyen lemezbolt bevételei is nyilván csökkennek. Mégis mennyivel?

Norbi: Ha esetleg néhány évvel korábban teszitek fel, akkor azt mondom rendben, de az utóbbi két-három évben egyenletes növekedés tapasztalható. Ami az eladásokat illeti egy egyenletes felfelé ívelő görbe van előttem, ha precízen utánanézünk a dolgoknak. Körülbelül a 2004-2005 közötti szintet látom, ami úgy gondolom nagyon nagy szó! Valójában 2011 derekán én sem hittem benne, hogy lesz még valaha ilyen, de jelentem haladunk, és rendkívül erőteljesen előre. 🙂 Igaz, rengeteg munka van benne tényleg a hét minden napján és késő estig, éjszakáig ezzel kell foglalkozni, de megéri! Erőteljes emelkedés tapasztalható a világ összes komolyabb lemezterjesztő cége számára is, a lemeznyomó gépsorok soha nem látott tempóban dolgoznak. Itt jegyezném meg, hogy saját kiadónkkal terjesztőt cseréltünk, és jelentem, a csere nagyon bevált; a Goodspeed – Space Disco 2014 EP két hónap alatt szinte teljesen elfogyott, alig várjuk már a következő lemezünk megjelenését, ami ősszel jön ki. Ezek igazán inspiráló adatok, ami után boldogan tekintünk a jövőbe!

5. Sajátos hangzású megjelenésekkel büszkélkedhetnek az „asztronauták”. Talán az Astronaut szó egy kicsit a jövőt próbálja aposztrofálni?

Noémi: A név az első CD megjelenésnél (Space Disco) született, de nem volt benne semmi tudatosság, egyszerűen jól rímelt a Space Disco-ra, és az akkori hangzásvilágunkra. Fontos a future sounding, de a lényeg: jó zenét írni és kiadni, ami megérint, elgondolkodtat, nyomot hagy… Ez a cél.

astronaut26. EDM?

Noémi: Nos, nem a kedvencünk, de ne legyünk álszentek; zenei “igénytelenség” minden korban, kultúrában, stílusban létezett, és létezik. Maga a szó csak az utóbbi időben kapott negatív felhangot. Az e-zene jelenleg a legnépszerűbb stílus a világon, elképesztő mennyiségű új zene jelenik meg, rengeteg a buli, a fesztivál. A stílus réges-rég kitört az “underground” kategóriából, ez természetszerűleg magával hozza a minőségi romlást. Mások a szempontok, az igények és az elvárások, mint a szervezők, mint a DJ-k felé. Az persze már egyéni döntés, hogy meg akarunk-e ennek felelni, vagy pedig megtaláljuk az utat a minőségi szórakoztatáshoz. Ha egy művész nincs kellő alázattal a zene és a közönség iránt, és nincs meg benne az igény a folyamatos fejlődésre, mint technikailag, mint zenileg…. Ott kezdődnek a problémák, ez viszont nem csak az EDM sajátja, bár kétségtelenül ott találjuk erre a legtöbb példát.

7. Meséljetek a kiadót érő negatív és pozitív impulzusokról egyaránt.

Noémi: A legpozitívabb egyértelműen a tavalyi Greenfields Fesztivál, ahová a kiadó révén kaptunk meghívást. Igaz, ez Abstract Music-os megjelenés, de szintén nagyon pozitív az EQTV.DJ -s cikk, ahol az Obrotka – Diablo-t a nap megjelenésének választották. Konkrét negatívum nem ért még bennünket, vagy csak nem tudunk róla, ha mindenképp kell valamit mondani, akkor talán az, hogy mindig nehéz új kiadóként érvényesülni, és betörni a nemzetközi piacra, de ez inkább kihívás.

Norbi: Nos igen, Greenfields! Ott annyi pozitív impulzus ért mint, előtte sok-sok év alatt együttvéve. Azt gondolom, attól boldogabb nem lehet egy DJ, mint amikor egy adott pillanatban Pan-Pot live szettje alatt felmutatta a kb. 10000 főnek a lemezmegjelenésünket, Hot Since 82 fel is pakolta, Sven Vath azonnal a lemezestáskájába tette, amit két héttel később Olaszországban le is játszott! Ezt a lemezt John Digweed is játszotta a legendás Transitions Radio Show-ban – rajtam kívül 4 magyar van, akinek ez idáig sikerült. Az idei megjelenésünket Hernan Cattaneo és Nick Warren is tolta, no meg Dubfire, Danny Tenaglia, Eddie Richards, Blond:ish, David Alvarado, Laurent Garnier, Ashley Casselle feedback-elte, hogy csak néhány világsztárt említsek a csokorból…

A világ szinte minden pontján játszották a megjelenést, többek között a Miami – Tampa Bay Radion is.

Idén pedig még lesz két megjelenésünk, tehát irány ELŐRE!! 🙂

astronaut18. Melyik az a zene, amely a mai napig a legcsodálatosabb érzéseket keltik bennetek?

Noémi: Nehéz csak egyet választani, minden zene a saját gyerekünk, és közel áll a szívünkhöz. Talán a Stage Whisper-t tudnám kiemelni, mert első gyerekként nagy közönségkedvenc lett, és a mai napig bestseller, holott egy 2009-es megjelenésről beszélünk. De én mindig az aktuálisat szeretem a legjobban.

Norbi:Szintén a Stage Whisper (Solee Remix), bár mostanában felváltotta az Astronaut Voices (Oliver Schories Remix), szinte mindig és mindenhol fel tudom tenni, most már végre lemezen is.

9. Utolsóként megjegyeznénk, hogy Danny Howells ismételt magyarországi fellépése az egyik lehet az olyan események közül, amelyet bár régi arc vezérel, de mégis lehet előremutató. Ő talán a klasszikus lemezlovasok közül az egyik, aki a mai napig komoly elismertségnek örvend. Vannak jó megjelenések, és van a Danny Howells, mondta egyik szerkesztőségi tagunk. (némi túlzással)

Ez még kérdés, vagy csak megjegyzés?? :))) : Mi is meglehetősen elfogultak vagyunk Mr. Frederic Howells-el Az egyik legsokrétűbb művész, több mint 20 év óta egyedi, izgalmas, előremutató stílusával a mai napig a leginnovatívabb klasszik ikon, de semmi múltba tekintés, csak a jövő, és jobbnál-jobb kiadványok.

Köszönjük az interjút!
Várunk benneteket július 19-én a Track Terrace-on. Vissza a jövőbe Danny Howells-el, no meg Ashley Casselle, Kühl, és az asztronauta szimfonikusok!

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Emmanuel Top in Budapest (Extended Set)

pop-up