Alex Niggemann Interjú

Alex Niggemann Interjú

– Hogyan értékeled a mögöttünk álló 2010-es évet? Elégedett vagy az eredményeiddel?

– Ha üzletileg nézzük, mindenképpen boldog lehetek. Sikerült véghezvinnem mindent, amit szerettem volna. Az egyik ilyen a kiadónk, a Soulfood, ami szerencsére eddig elég jól működik. Ezenkívül pedig több nagyszerű kiadónál is sikerült megjelenéshez jutnom, ami szintén örömmel tölt el. Aztán elég sok helyen játszhattam a világban… Lehetne rosszabb is.

– Mesélnél egy kicsit arról, hogyan kerültél kapcsolatba a zenével? Mik voltak a legkorábbi zenei élményeid?

– Elég korán, már 4 éves koromban tanultam zongorázni. Tinédzserkoromban aztán rájöttem, hogy a zongora nem az a hangszer, amivel igazán ki tudom fejezni magam. A bátyám akkoriban már techno DJ volt és nekem is egyre jobban megtetszett ez a fajta zene. Ja, és próbálkoztam saját rap és hip-hop zenék írásával is, még mielőtt a bátyám elvitt volna az első igazi techno partimra. Ez az éjszaka volt az, ami megváltoztatta az életem.

Emmanuel Top in Budapest (Extended Set)

– Jelenleg milyen hangszerekkel és felszerelésekkel dolgozol legszívesebben?

– Nincsenek kimondott kedvenceim. Mindig próbálom megtalálni a megfelelő hangzást egy adott hangulathoz, amit épp létre akarok hozni. Néhány ezek közül egyedibb és természetesebb, ezeket általában szemplerezem, vagy saját magam játszom fel. Jelenleg egyre több és több a digitális és a modulált analóg hangzás, amit használok a zenéimben. Aztán rengeteg különböző plugint és hardver szintetizátort is. Mindig attól függ, éppen mire van szükségem

alex-niggemann-565521457

Pár hónapja indítottad be a saját kiadódat, a Soulfooled-et. Mi az alapkoncepció a label mögött és mire számíthat a hallgatóság a kiadótól az új esztendőben?

– A legfőbb ok az volt, hogy mindig is saját céget szerettem volna, ahol én dönthetek arról, hogy mikor és mit jelentetek meg. Általában 3-6 hónapnak, vagy még több időnek kell eltelnie ahhoz, hogy egy trackem, amit elküldök valamelyik labelnek, meg legyen jelentetve. Ez sokszor egy kicsit késő, mert a dal egy bizonyos időszakhoz passzol tökéletesen, mint például nyár vagy tél, vagy egy meghatározott hangzás, amit épp sokat játszok egy adott időben. Egy saját kiadó megadja az esélyt, hogy akkor jelentess meg egy tracket, amikor csak akarod. Így nem függök más kiadók időbeosztásától. Emellett egy olyan platformot akartam biztosítani, amely az általam képviselt hangzáson alapul és ahova más, tehetséges művészeket is leszerződtethetek.
Amikor elkezdtük, a terv az volt, hogy úgynevezett dupla A-oldalas megjelenéseket csinálunk, mert manapság könnyebb egy jó tracket megtalálni, aztán az egész EP-t, ha minden lemezen lévő track nagyszerű. Az volt az álláspontunk, hogy a legtöbb B-oldalas dal nem igazán passzol a fő-trackekhez, vagy gyakran rosszabb annál. Mi olyan kiadót akartunk, aminek ha bárki meghallgatja a megjelenéseit, rögtön azt mondja: “Igen, megéri megvenni az egész lemezt”. Ezért van az, hogy mindig három különböző elóadó trackje szerepel a megjelenéseken. Nyilvánvalóan, ezekben az időkben, amikor annyira nehéz vinylt eladni, rá vagy kényszerülve, hogy igazán erős lemezt jelentess meg.
Természetesen lesz arra is példa, hogy egyetlen művész fog csak a kiadványon szerepelni, de erre inkább a Soulfooled alkiadóján, a Detailed-en fog sor kerülni, ahol Terje Bakke-nak már meg is jelent egy igazán remek munkája.

– Megkerülhetetlen kérdés: mi a véleményed az egyre inkább elharapódzó illegális letöltésekről?

– A jó dolog a kalózkodásban, hogy a zene sokkal gyorsabban terjed, mint valaha. A rossz dolog, hogy például én egy zenész vagyok, aki próbál abból megélni, amit szeret. Mondhat bárki amit akar, de minél kevesebb ember vásárol zenét, annál kevesebb pénzt ér a munkám. Persze, a kalózkodásnak köszönhetően az én ismertségem is világszerte megnőtt, de közben a booking díjak is egyre alacsonyabbak és alacsonyabbak. Ha ehelyett a díjak magasabbak lennének, nem lenne probléma, akkor lenne valamiféle egyensúly. Mindannyiunknak meg kell élni valamiből, és az embereknek, akik zenét lopnak, bele kellene ebbe gondolniuk. Ha a dolgok ebben az irányban haladnak tovább, egyszer eljutunk oda, hogy senki sem akar többé művész lenni, mert nem tud megélni belőle.. A zene egy ajándék, és nem mindenkinek van tehetsége ahhoz, hogy zenét írjon. Szóval nekünk művészeknek, szükségünk van arra, hogy csak a zenére koncentráljunk. De ha még más napi munkákból is pénzt kell, hogy keressünk a túléléshez, akkor nem marad időnk minőségi zenéket szerezni. És hidd el, rengeteg kiváló producer jutott már erre a sorsa.

– Jelenleg melyik kiadók és előadók, illetve hangzások nyerik el legjobban a tetszésedet?

Rengeteg kiváló producer van most a piacon. Imádom például KiNK, MCDE vagy a The Revenge zenéit, de a hangzásom mostanában egyre techesebb. Nem a kimondott értelemben vett technóra gondolok, hanem inkább az oldschool Chicago techno-house stílusra, ami egyre jobban visszajön most. Kiadók közül a Rush Hour, a Poker Flat, a Rekids, a Tsuba, és a Crosstown Rebels által képviselt vonal jön be leginkább.

IMG_9782

– A zenekészítés és lemezlovaskodás mellett jut másra is szabadidőd? Ha igen, mivel töltöd legszívesebben?

Haha…! El tudnám mondani, hogy miket csináltam a múltban, de jelenleg nincs igazán sok idóm, hogy a zenén kívül mással is foglalkozzak. Szeretek pihenni a barátnőmmel, meglátogatni a barátaimat, és sportolni, teniszezni, focizni, télen pedig snowboardozni.

– Milyen célokat tűztél ki magadnak a 2011-es évre karrier, vagy magánélet terén?

Szerencsére már sok olyan dolgot sikerült véghezvinnem, ami eredetileg csak a 2011-es terveim között szerepelt. Szeretnék még több zenét a kedvenc kiadóimnál, például a Poker Flat-nél megjelentetni. Lesznek remixek olyan zenészeknek, akiket már régóta példaképemként tisztelek, és az év végére szeretnék összehozni egy teljes szerzői nagylemezt is.

– Milyen várakozásokkal tekintesz a Január 22-i Club Beat-es fellépés elé?

– Ha az emberek is legalább úgy várják az estét, ahogy én, akkor ígérem, hogy izzasztó és felejthetetlen éjszaka lesz!

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Emmanuel Top in Budapest (Extended Set)

pop-up