Alan Fitzpatrick receptje a tökéletes mixhez

Alan Fitzpatrick receptje a tökéletes mixhez

Tavaly nyáron Fitzpatrick I Want You remixe felrobbantotta a táncparketteket, bejárta a világ legjobb szórakozóhelyeit és számtalan buli aláfestéséül szolgált. Idén nyáron szintén nagy dobással készült, ezért a Pulse újságírói megkeresték, hogy elmesélhesse, mi is egy jó remix titka.

A tavaly nyári I want you remixed óriási siker lett. Erre vagy a legbüszkébb? Mekkora kihívást jelentett átdolgozni a számot?

Igazából egyáltalán nem számítottam ekkora sikerre. Persze örültem neki és mindvégig azt gondoltam, hogy egy jól sikerült remix, de még februárban készítettem a szürke, hideg és elhagyatott Angliában, így az, hogy ibizai sláger lett belőle, igazi sokként ért, de nagyon büszke vagyok rá.

Get Frisky / Cinema Hall Season Closing

A remixelés valójában nagyon élvezetes feladat volt, az anyag, amit kaptam nagyon gazdag, így nem volt nehéz dolgozni vele. A legnehezebb része az volt, hogy meglegyen a Fitzpatrick-feelingje a dolognak és hogy építsek bele egy kis groove-ot is.

Sok általad remixelt számban van ének. Mennyire más egy olyan dallal dolgozni, ahol kiemelkedő szerepe van a vokálnak?

Ez mindig azon múlik, hogy mennyire tetszik az adott vokál. Ha tetszik, akkor mindig erőteljesen próbálom felhasználni a munkámban, előtérbe helyezem, attól függetlenül, hogy az egészet, vagy csak egy részét használom fel. Az utóbbi remixemben, például az I want you esetében is nagyszerű énekkel dolgozhattam, így az volt a célom, hogy aköré építsem fel a groove-ot. Azonban ha valamilyen oknál fogva nem működik az ének, akkor kiragadok más elemeket a dalból, amik nagyon tetszenek és azokkal dolgozom tovább. Viszont mindenképp fontos, hogy a remix és az eredeti között legyen hasonlóság és kapcsolat.

Van rajtad bármiféle nyomás, vagy feszültség, amikor remixet készítesz? Van olyan, hogy aggódsz az eredeti előadó véleménye miatt?

Úgy gondolom, hogyha van a hátad mögött pár sikeres munka, akkor alapból van a kiadók részéről egyfajta nyomás, elvárják, hogy megint készíts egy slágert nekik. Rengetegen kerestek meg mostanában azzal, hogy tetszett nekik az I want you remix és szeretnének velem dolgozni. Érhető részükről, de én nem így dolgozom. Nem azért csinálok egy remixet, hogy partyhimnusz legyen belőle, hanem mert szeretem, ha pedig befut, az már csak hab a tortán. Mindig fokozatosan látok neki a munkának, óvatosan bánok az arányokkal. Mindig próbálok valami újat előhozni magamból.

Amikor megkapsz egy mixelendő zenét, hogy látsz neki?

Feltöltöm először darabonként és megnézem, melyik részek tetszenek igazán és miket nem akarok belőle felhasználni. Aztán elkezdem ezeket a részeket kivágni, egészen addig, amíg csak olyan részek maradtak, amik kellenek nekem. Aztán nincs más hátra, mint hozzáadni a saját stílusodat az üres részekhez és felépíteni a remixedet.

Szerinted mitől lesz jó egy remix?

Szerintem az egésznek a hozzáállás a titka, amit a kreatív folyamatok közben tanúsítasz. Mindig csodálom azokat, akik bátran választanak és saját maguknak készítenek elsősorban mixeket és nem a közönség vagy kiadó elvárásai alapján.

Mi a te top5 kedvenc remixed?

Naponta változik, de jelenleg ők a befutók:

1. Matthew Herbert – Its Only (DJ Koze mix)
2. Josh Wink – Higher State Of Consciousness (Tweekin’ Acid Funk mix)
3. Mory Kante – Yeke Yeke (Hardfloor Remix)
4. Depeche Mode – I Feel Loved – (Danny Tenaglia Remix)
5. Madonna – Lucky Star (12” Extended Remix)

Végül milyen remixekre számíthatunk tőled a közeljövőben?

Hát van pár a tarsolyomban, például Leftfield új slágerének, a Bilocation-nak az átdolgozása, ami igazi megtiszteltetés volt számomra és büszke vagyok rá zenei szempontból. Akik hallottak élőben, azok a szettjeimből kivehették, hogy foglalkoztam mostanában Argy és Pan-Pot zenéivel is, ezek majd az év vége felé jelennek meg. A következő saját munkám egy három számos kislemez lesz, ami a Drumcode gondozásában jön ki.

(Pulse)

Get Frisky / Cinema Hall Season Closing