A break jövője: Ninjabreakz és Blanilla mutatja az utat

A break jövője: Ninjabreakz és Blanilla mutatja az utat

Ninjabreakz Presents:
Future Sound of Breaks – Blanilla

2014.10.17. (péntek) @ Corvintető
Blanilla (Románia, Kolozsvár; Sound of Habib)
Ninjabreakz: Krueger, Pryus, Zera, Adam Dolph
Belépő: 600 Ft

A Ninjabreakz új sorozatára, a Future Sound of Breaksre a legismertebb román breaker hivatalos – íme, a legfontosabb tények róla és interjú vele.

• A kolozsvári Angel Rusu aka Blanilla már több mint egy évtizede szerez zenét, remixel és dj-zik.

• Leginkább breakbeatben, drum’n’bassben és garagehouse-ban aktív.

• Szettjei energikusak, pörgősek és kifejezetten jól felépítettek.

• Színpadra lépett számos nagy sztárral, például a Freestylersszel, a Groove Armadával, Aquasky-jal, James Lavelle-lel, Sven Vath-tel és Tiestóval. Volt már minden komolyabb fesztiválon is a környéken.

• Háromszor volt finalista a Heineken Music Thirst Studio dj-versenyén Romániában.

• Rendszeres rádióműsora van, és rezidense a Boiler Club garagehouse/2step-partysorozatának.

• 2011-ben adta ki közös albumát Mc Possettel, Setilla néven. Otthoni stúdiójában készíti a számait, melyek többnyire a svéd breakbeat kiadó a Sound of Habibnél jelennek meg. Termékeny remixer, dolgozta már a Disclosure, Pablo Nouvelle, az Environmental Science, de Ils és Hyper zenéit is.

Facebook-event: https://www.facebook.com/events/706159906119763/

Blanilla
http://www.facebook.com/Blanilla
https://soundcloud.com/blanilla
http://www.mixcloud.com/tag/blanilla/

Ninjabreakz
http://www.facebook.com/ninjabreakz

Dj Zera
http://www.facebook.com/zeraofficial

Dj Krueger
http://soundcloud.com/kruegerbreakz

Dj Adam Dolph
http://www.facebook.com/djadamdolph

Corvin-tető
http://corvinteto.hu/
http://www.facebook.com/corvinteto

Nyomd a gázt keményen! – interjú Blanillával

Először is, nagyon érdekes a neved. Hogy választottad, és hordoz-e valamilyen speciális jelentést?

A román ’blana’ szóból ered, ami szőrmét jelent. Emellett számos szlenges jelentése is van, például menő, be van állva, vagy éppen nyomd a gázt keményen. A legtöbben azt hiszik, a második jelentésre gondoltam, mikor választottam, de nem. Sok éve Need for Speedet játszottunk a haverokkal, és folyton azt mondogatták, adjak több ’blana’-t, és épp Jose Padillát hallgattam a játék előtt, minek nyomán a játékban a Jose Blanilla nevet választottam. Később ezt választottam e-mail-címnek is, és mikor dj-nevet kellett választani, már nem volt kérdés, mi lesz.

Hallottunk az Electric Castle Festivalon, és ez alapján leginkább a nuskool, bigbeat, garagehouse/2step volt leginkább hatással rád.

Így van. Legjelentősebb hatással a Prodigy volt rám, tőlük indulva jutottam el a törtütemekig. Nem sokkal eztán fedeztem a Fatboy Slimet, a Chemical Brotherst, a Crystal Methodot, és elkötelezett híve lettem a törteknek. Majd a dnb-be zúgtam teljesen bele, ezt kezdtem mixelni kb. tizenöt éve.

Hogy látod a breakbeat jelenét? Milyen most a román szcéna?

A breakbeat még mindig underground, közel sem lett olyan populáris, mint a house vagy a techno. Ami egyrészről rossz, mert a szervezők nem motiváltak, hogy ilyen típusú bulikat szervezzenek, hisz a legtöbb ember alig ismer előadókat. Másrészről pedig lehet, hogy ennek így kell lennie, és a mélységnek arról kell szólnia, hogy valami mást csinálj. A basszusalapú stílusok nagyon jól mennek Romániában, a többi országhoz képest is, ahol jártam. Van jónéhány dnb-party és minifesztivál az évben, és az Electric Castle-jelenséggel – ami nemcsak fesztivál, partysorozat is – egyre több komoly nevet sikerül elhívni. Emellett több különleges helyszínen megrendezett rave-buli is van kisebb településeken, ahol nincsenek klubok vagy nagy rendezvényhelyszínek.

A party, amin játszani fogsz, a The Future Sounds of Breaks nevet viseli. Alműfajok jönnek-mennek, te hogy látod a break jövőjét, mi lesz meghatározó?

Habár még a Miami-hangzás és a dubstep-szerű szintik még mindig dominálják a Beatport top100-as listáját a breakben, úgy érzem, a közeljövőben a garage és a 2step fogja inspirálni a műfajt.

Ha már Beatport és dubstep, az eladási mutatók szerint a dubstep épp haldoklik, de a törtalapú zenék sokat javítottak. Szerinted is itt a dubstep vége?

Igen, láttam ezeket a statisztikákat, és nem voltam meglepve. Túl gyorsan, túl nagyot robbant, bár nagyon intenzív világméretű jelenséget generált, talán Skrillexnek köszönhetően. Én soha nem voltam nagy dubstep-rajongó, de értékeltem több előadó technikai tudását. Valószínűleg a breakhez pártoltak, akik csalódtak a dubstepben, és ez eredményezhette a javuló statisztikákat.

10462476_572857329486836_5750134878134642426_n

Hogy zajlik a zeneszerzés nálad?

Néha csak indítok egy új projektet, először mondjuk egy ütemmel, majd egy basszustémát rakok mellé, míg kapok egy loopot, ami jól hangzik, és aztán rámegyek a szám további struktúrájára. De néhány szám csak egy ötletből születik, ilyenkor persze rohanhatok a géphez, hogy sikerüljön elmentenem, mielőtt elfelejtem. Máskor pedig megihletnek előadók, akiket szeretek. Ilyenkor megfigyelem milyen technikát használtak abban a bizonyos számban, amire nagyon ráindultam, és aztán megpróbálom én is reprodukálni a dolgot hozzáadva a saját ötleteim.

Remixerként szereted teljesen kifacsarni az eredetit, vagy azért megtartasz sok mindent?

Nagyon egészséges, ha vegyíteni tudod más előadók gondolatait a sajátoddal. Leginkább az motivál benne, hogy megtölthessem a dj-szettjeim olyan számok személyre szabott verzióival, amiket szeretek. Viszont nem szeretem, ha egy remixeben nem lehet felismerni az eredetit, ezért megtartom a harmóniát és-vagy a vokált, de a dobokat és a basszust teljesen személyre szabom.

Nemrég néhány dj azt kezdte terjeszteni magáról, hogy szándékosan hibáznak a szettjeikben, hogy ne nézzék őket kirakat-dj-nek…

Én soha nem csinálnék ilyet, ez egy hülyeség. Szerintem nem túl nehéz megállapítani, ha egy dj csak megnyomja a play-gombot, és közben vigyorog, fura fejeket vág, ahelyett, hogy keverne. Én szeretem megizzasztani a crossfadert, az effekteket és potikat, ha valaki nem vágja, hogy élőben játszom, nézesse meg a fülét! Ennek ellenére nincs bajom a kirakat-dj-kel. Mindenki csinálja azt, amihez kedve van, megértem, mekkora üzlet van benne.

A sajtóanyagot és az interjút a Koncertblog készítette
www.koncertblog.postr.hu