Jimmy Iovine úgy gondolja, néhány nőnek nehézséget okoz új zenéket találni

Az Apple Music feje, Jimmy Iovine és Mary J. Blige nem túl régen jelentek meg a CBS This Morning című műsorában, hogy beszámoljanak az Apple Music legújabb, nőkre fókuszáló reklámkampányáról. A cég új reklámjai Ava DuVernay irányítása alatt készültek, aki az idei Selma című filmet is rendezte, és kifejezetten arra fókuszálnak, hogy a nők hogyan kereshetnek új zenéket. A reklámok sztárjai Blige mellett Taraji P. Henson és Kerry Wahington.

Amikor arról kérdezték őket, hogy mi volt az ötlet az egész koncepció mögött, Iovine a következőt mondta: „Mindig tudtam, hogy időnként a nőknek – néhány nőnek – problémát okoz zenéket találni. Ez az egész segít nekik egyszerűbbé tenni playlistekkel, amiket valódi emberek felügyelnek. Nem egyedül csak algoritmusok generálják őket – azzal készülnek, viszont emberi hozzáadással.”

Majd így folytatta: „Csak egy problémán gondolkodtam: ülnek a lányok, és srácokról beszélgetnek. Vagy éppen panaszkodnak róluk! Emellé valamilyen zenére van szükségük, igaz? Elég nehéz megtalálni a megfelelő zenét. Nem mindenki ismeri a DJ-ket.”

Az Apple kampányának az lett volna a célja, hogy a nőket a streaming szolgáltatások használatára csábítsa, de Iovine általánosításai valószínűleg több ezer zenerajongó nőt idegenítettek el ettől.

Azóta természetesen Iovine kiadott egy bocsánatkérő közleményt is.

„Azért hoztuk létre az Apple Music-ot, hogy könnyebbé tegyük a zenekeresést mindenkinek – férfiaknak, nőknek, fiatalnak és idősnek. Az új reklámunk a nőkre összpontosít, ezért adtam olyan válaszokat, amilyeneket, de természetesen ez egyaránt vonatkozik a férfiakra. Jobban is megválogathattam volna a szavaimat, és elnézést kérek.”