Eelke Kleijn hat aranyszabálya producereknek

[dropcap size=small]A[/dropcap] holland dance zenész csillaga egyre feljebb ível, még Hollywoodba is sikerült beférkőznie. Legutóbb például olyan sikerfilmek előzeteseinek a zenéjét komponálta, mint a Parker, a Hajsza a győzelemért, vagy a Titánok haragja, így nem csoda, hogy zenéi kezdenek kicsit igazodni a filmek világához is.

Kleijn azonban nem ül a siker receptjén, összeállított egy hat pontból álló listát, ami nagyban megkönnyíti a producerek munkáját. Most át is adjuk neki a szót.

1. Csak akkor csinálj zenét, ha úgy érzed, hogy kell

Napokig ültem a stúdióban úgy, hogy nem is volt igazán kedvem zenét csinálni, mégis erőltettem. Ez idő alatt megtanultam, hogy inkább csinálj valami mást, ha épp nem érzed magadban a kreativitást. Menj el futni. Takarítsd ki a házat. Edz egy jót. Pár óráig csinálj valami teljesen mást, majd menj vissza a stúdióba egy késő esti zenélgetésre. Sokkal hatékonyabb, mint erőltetni a dolgot.

2. Ne kezdj egyből a részleteken agyalni

A részletek fontosak, de először bizonyosodj meg arról, hogy az alapötlet, amin dolgozol elég jó kiindulópont e. Elég könnyű elveszni a részletekben, amikor már a kezdés sem a legjobb, aztán majd napokkal később, amikor már rengeteg órán át dolgoztál rajta, rájössz, hogy már az elejétől kezdve nem stimmelt az egész.

3. Csak azt fejezd be, ami elég jó

Fogadd el, hogy néha jó számot írsz, néha meg bénát. Általában beletelik pár napba, mire ezt te is meghallod. Én általában egy napot rászánok minden ötletre, majd pihentetem. Ha még pár nap múlva is jónak találom, sőt mások is látnak benne lehetőséget, akkor tovább dolgozom rajta. Ha viszont mégsem, akkor nem érdekel. Úgyis elég sok a gyenge zene manapság.

4. Mutasd meg a zenéd másoknak

Játszd le a számod másoknak is és figyeld a reakcióikat. Ne vedd kritikának egyből, de figyelj oda a visszajelzésekre. Mások fogják megvenni a zenéd, nem te, szóval fontos a véleményük. Plusz hasonlítsd össze a zenédet a már megjelentekkel. Legalább olyan jó, mint azok? Ha nem, akkor menj és dolgozz még rajta.

5. Próbálj meg egy számot különböző megközelítésekből megírni

Te is mindig a kick vagy a bassline megírásával kezded? Talán jó ötlet néha kicsit váltogatni a módszereidet. Kezdj valami érdekes hanggal, én egyszer egy Hang dob dallammal kezdtem egy dalt, az A Tale of Two Lovers-t. Különböző kiindulópontokból különböző befejezésekhez jutsz el. Így elég változatos tudsz maradni, a különböző hangokkal, különböző módon való dolgozás pedig serkenti a kreativitást.

6. Egyszerre 2-3 számot küldj el

Amikor kész vagy pár munkáddal, ne egyből tíz dalt küldj el a kiadóknak. Helyette válaszd ki a szerinted legjobbra sikerülteket és küld el csak azokat. Az én kiadóm néha húsz dalt is kap egy művésztől, pedig szívesebben kapnék két ütőset, hiszen ha tetszik, úgyis kérek még.

Most, hogy már tudod a titkot, hallgasd meg bónuszként Kleijn Space Disco című legújabb EP-jét és vizsgáld meg magad is, hogyan működnek a tanácsai egy kész szám esetében. Ha pedig meglepő módon Budapesten járnál mostanában, akkor a turnéja állomásán élőben is elkaphatod, amely egyben a Budapest Calling születésnapja is.


JEGYINFO:
ONLINE ELŐVÉTEL – 2500 Ft (mely tartalmaz egy Finlandia Vodka long drinket vagy shotot, valamint egy Budapest Calling karkötőt /ameddig a készlet tart/)
Alábbi linken (2015.04.23. 23:59-ig):
http://tixa.hu/budapestcalling_trafiq

HELYSZÍNEN – 2999 Ft (mely tartalmaz egy Finlandia Vodka long drinket vagy shotot)