Terence Fixmer: az én zenémet a sötétség, és az agyat hipnotizáló képesség jellemzi

Organikus, kimunkált, szintipopos hagyományokat sem nélkülöző, döngölő techno ez, a legjobb fajta – és ne feledjük, hogy Fixmer kiváló produceri kvalitásai és hardver-mániája miatt szettjei minden alkalommal át-átcsúsznak a live-act területére is, ami még érdekesebbé teszi őt az izgalmas zenékre fogékonyak körében. Ő Terence Fixmer. Amit most minden szavával alá is támaszt.

Túl vagyunk a 2013-as éven. Milyen volt mr. Terence Fixmernek?

2013 sajnos nem csak jó dolgokat hozott az életembe. Elvesztettem szeretett nagypapámat, akit az apukámnak tekintettem (ugyanis amikor gyermek voltam, meghalt az édesapám). Zenei karrierem tekintetében viszont egész jól sikerült, nagyon sok helyen játszottam, és rengeteg kiadványom született, mint pl. a CLR-nél (Psychic) és az Electric Deluxe-on is (Bells EP).

maxresdefault (1)Fogadd mély részvétünket. Mi a helyzet 2014-ben a Planete Rouge Records háza táján?

A kiadóm most prioritást élvez, a cél, hogy minél több minőségi kiadvány jelenhessen meg a címkén. Producerként nem egyszerű dolog teljesen ráfókuszálni a saját kiadódra és más producerektől is zenéket kiadni. Olyan dolog ez, amit érdemes csinálni, ezáltal sokkal erősebb identitást akarok teremteni a Planete Rouge-nak.

Szeretek felfedezni új előadókat, így történt ez Alexey Volkov-al is. Nemrégiben jelentettem meg a negyedik EP-jét a Planete Rouge-nál, ez volt az Interwave EP.
A következő megjelenés önző módon saját les, utána pedig tervezem az NX1-et. Jelenleg ez a menetrend az elkövetkezendő időszakra. 🙂

Magyarországra live act szettel készülsz a jövő héten. Miben lehet ez / lesz más, mint egy “sima” dj szett, vagy a kettő egyvelege?

Amikor live-ot játszok, akkor az tényleg live. Volt néhány olyan alkalom, amikor DJ szettet játszottam dobgéppel, de általában csak live szettel szoktam táncoltatni az embereket.

Az igazat megvallva nagyon sok olyan DJ-t látok „live” szettet játszani, akik laptopot használnak midi controller-el, ami számomra teljesen érthetetlen… Persze ez a módszer sokkal könnyebb és biztonságosabb, de egy ponton az ember már nem látja a különbséget egy DJ szett és egy live act között. Amikor hallasz egy DJ-t „live” szettet játszani laptoppal, akkor igazán nem is nagyon látod, ill. hallod hogy mi is történik valójában, az is lehet, hogy a DJ csak megnyom egy play gombot és a szettje előtt mindent előre beállít, előre mixel, stb.

Az illető néha rátesz egy delay effect-et, és minden tökéletesen hangzik. Számomra nem ez jelenti a live-ot. Emiatt tértem vissza az igazi live szetthez, felújítottam a felszerelésem analóg hangszerekkel, és hátrahagytam a laptopot a midi controller-el együtt. Természetesen ez sokkal nehezebb és stresszesebb, nagyon könnyű hibákat ejteni, de ez tényleg LIVE. Olyannak kell lennie, mint egy koncertnek. Számításba véve a hanghibákat, ez sokkal organikusabb, sokkal élethűbb, felismerhetőek a kiadott zenék, de mégis másabbul hangzanak a dobgépek és az analóg hangok miatt.

 Hardvermánia? Tényleg? “Organikus, kimunkált, szintipopos hagyományokat sem nélkülöző, döngölő techno ez, a legjobb fajta.” – szól a Technokunst hivatalos ajánlója. Igy jellemeznéd magad?

Nehéz jellemezni a zenémet, de ha így kellene tennem, akkor azt mondanám, hogy a zenében is kell, hogy legyen egyéniséged. Szeretem a karakteres zenét.
Sok olyan zene van, ami teljesen jól működik a tánctéren. Egy jó eszköz, de ezeket 10 perc után teljesen elfelejted. A másik oldalon ott vannak azok a track-ek, amiket hallás után rögtön megjegyzel. Na ez az a pont, amit én mindig is el akarok érni.

Az én zenémet a sötétség, és az agyat hipnotizáló képesség jellemzi.

 Véleményed szerint mitől lesz egy lemezlovas 2014-ben igazán jó?

Számomra a DJ nem olyan valaki, akinek megvan a képessége ahhoz, hogy egy tökéletes szettet össze tudjon hozni, vagy hogy éppen 3 vagy 4 zenét egyszerre tökéletesen mixelni tudjon. A jó DJ jó hangulatot tud varázsolni, a szettje magát egy történetet mesél el, ezzel elérve az embereket, hogy amíg zenél, vele együtt utazzanak. Persze ezt az utazást maga a DJ irányítja, és oda viszi magával az embereket, ahová csak ő akarja.

A zeneszelekció a legfontosabb. A lemezlovasnak kompromisszumok nélkül meg kell mutatnia a közönségnek a zenéjét, nem szabad haboznia.

Nem merjük megkérdezni mi a véleményed az EDM őrületről… Na jó, mégis 🙂

Nem tudom, de amikor meglátom ezt az EDM szót… Nem lehetne csak úgy simán eltüntetni a föld felszínéről? J
Nem az én világom, ez az elektronikus zene rossz oldala, de mint mindenhol, a túláradó marketing és üzlet megöli a minőséget. De nézhetjük arról az oldalról is, hogy talán pár EDM kedvelő majd egyszer talán érdekelt lesz az elektronikus zene gyökerei iránt, és beleveti magát a techno világába. Ámen.

Mi részedről a 2013-as év legtöbbet játszott trackje?

Ezt nehéz megmondani, de mivelhogy engem a live act-ek jellemeznek, így a saját zenéimet játszom. A múlt évben sokat játszottam a Psychik-ot.
Ezt leszámítva 2013-ban nagy kedvencem volt Claudio PRC „Nur” szerzeménye.

 Hazádból kit tartasz a legnagyobb tehetségnek?

Ez nehéz kérdés mivel a tehetség eléggé szubjektív dolog, de rengeteg jó francia producer / DJ van, mint pl. Kangding Ray, vagy Hubot.

A hétvégén Mark Broom-al és a magyar kedvencekkel készültök ledöngetni az A38 hajó falait. Mark-al milyen a kapcsolatotok?

Ez egy picit vicces, mert az elmúlt évek alatt nagyon sok techno művésszel találkoztam már, de Mark Broom… soha nem volt még szerencsém hozzá, szóval nagyon várom ezt az alkalmat. Jó pár szerzeményét ismerem, és szeretem is őket.

Végül az elektronikus zene helyzete lenne a téma világszerte. Szerinted mik a legnagyobb problémák?

A legnagyobb problémák az elektronikus zene világában… elég nehéz ezt megmondani. A túlzott marketinget és az óriás nagy felhajtásokat mondanám, mint már említettem is. A nagy felhajtások rettentő mód tudják befolyásolni az embereket a választásuk során, de persze van az a szint, ami akár hasznos is lehet.

Vannak olyan előadók, akik nagyon jól el tudják adni magukat, és a kommunikációjuk néha jobb annál, mint amit csinálnak… J De a másik oldalon ott vannak azok a csendes előadók, akik az underground körökben mozognak, a magazinok nem beszélnek róluk, művészek az árnyékban.

Vagy ott vannak az új, feltörekvő művészek, akiknek nincs jó kommunikátoruk a médiában, és így tovább. De az ő zenéjük viszont pazar.

Egy üzenet a magyar rajongóknak?

Azt üzenném nekik, hogy nagyon örülök, hogy eljöhetek hozzátok Magyarországra, és megteszek minden tőlem telhetőt. 🙂

Molnár Nóra

Ünnepeld Velünk születésnapunkat! KLIKK!