Kevin Saw Interjú

Az értékes gyöngyszemek megtalálása nem egyszerű. Minden kétség nélkül kijelenthetjük, hogy kis országunk bővelkedik ilyen gyöngyszemekben, és a PartyNews-nak sikerült egy újabb tehetséget találnia. Az illető, aki progressive és deep house varázslatokkal bűvöli el az embereket (és nem mellesleg Paul Oakenfold-ot is), nem más, mint Kevin Saw, aki szinte a semmiből tűnt fel. Egy korábbi cikkünkben már bemutattuk a fiút, azonban nekünk ez nem volt elég, így beszélgettünk vele egy kicsit, alaposan kikérdeztük, és a végére igazán megismertük.

Kezdjünk is bele, rögtön egy elég fontos és tömör kérdéssel kezdenék: hogyan jött az ötlet, mi volt a motiváció ahhoz, hogy producerkedj?

Sziasztok. 2007 óta DJ-ztem, pár éve kacérkodtam a gondolattal, hogy ugyan a lemezlovászkodás jó dolog és szórakoztathatod az embereket is, de ahhoz, hogy önmagad igazán ki tudd fejezni, illetve átadd, ami az évek során benned megformálódott, azt csak a producerkedéssel érheted el. Egy szintlépést is jelent a mai zenei világban ez a szakma, főleg DJ-k nek!

Ezért 2011-ben kezdtem el ismerkedni ennek a szakmának rejtelmeivel. 1 év kitartó okulás, tanulás és próbálkozás után jött az első eredmény. 2012–ben már volt rögtön 2 megjelenésem az év végére. Ezt követve a saját stílusvilág kidolgozása, ami közben születtek sorra a muzsikák. Az idei év eleje meghozta a számomra hatalmas visszaigazolásnak számító feedback-et egy legendától!

10153936_267213153450096_843840494_nElég hamar utolért Téged a külföldi siker szele, ugyanis nem más, mint Paul Oakenfold volt az, aki úgymond megismertette a neved külföldön. Mesélj nekünk egy kicsit erről, azért nem kis eredmény ez.

Nos, ezt kezdjük a gyökereknél. Ehhez a sikerhez nagyon sok munka és tanulás is párosodott. Amiben Shedashe volt a közreműködő segítség.
https://soundcloud.com/shedashe

Shedashe igazi nevén (Sheila) hatalmas zenei tudással rendelkező lány. Akivel volt szerencsém 2 évet együtt élni, ami megalapozta, kiszínesítette a produceri életképem és zenei tudásom. Minden nap zenéltünk! A vérében vannak a hangjegyek! J Az ő segítségével a zeneelméleti alapok frissítése után írtam ezt a muzsikát, amire ő dalszöveget írt és fel is énekelte. Így joggal mondhatom ez a siker neki is köszönhető! Ezután felkerült egy kis rövidített (Preview) a soundcloud profilomra, és itt indult el útján a produkció.
https://soundcloud.com/kevinsaw

Több kiadó is jelentkezett, hogy tetszik nekik a muzsika, de a Balkan Connection-re esett a választás, amivel bekerültem a Proton-hoz is. Egy VA Connection (válogatás album)-on jelent meg a zene tavaly év végén a Beatporton és a többi zenevásárlós oldalakon.

VA Connection XIII. Kevin Saw – Motion Feat. Shedashe (Original Mix)
http://www.beatport.com/release/connections-xiii/1211234

Két hónapra rá, jött egy levél, amiben jelezték, hogy Paul-nak tetszik a zene és hozzájárulásomat kérték egy későbbi időpontban lévő kiadáshoz a Perfecto Records-nál. Természetesen habozás nélkül igent mondtam, hatalmas öröm volt ez a hír számomra.Itt azonnal kaptam is egy linket, amin Oakenfold rádiós műsora volt hallható, és a szettjének első track-jeként felkonferálta a Motion-t.

Majd 2014 Április 4.én Megjelent hivatalosan is, Paul Oakenfold – DJ BOXX April albumon másodszorra! Röviden tömören így sikerült ide eljutni.

A zenélés mellett egy ügynökséget is vezetsz, nevezetesen a SawProduction-t. Mit is takar ez pontosan?

Igen. A www.sawproduction.com egy 2008 óta működő DJ és Producer promo oldal, amin az idők folyamán sok változás és átalakulás történt. Lényegében a magyarországi tehetséges DJ-k és Producerek munkáinak menedzselése volt a cél saját DJ és producer profillal. Ez évekig jól működött, rengeteg saját rendezvényünk és 2 rádiónál is saját műsorunk volt, Prime.FM (Sawproduction neWave)- Justmusic.FM (Sawproduction Radio Show) ahol megmutathatták tehetségüket a srácok, és a legjobbakból csapatot kovácsoltunk, ami jelenleg is összetart.

Mai helyzetről nem kell szerintem sokat mondanom, mindenki tudja, hogy állnak az itthoni dolgok. Így a csapatunkban az óta sikeres producerekké avanzsálódtak a srácok többsége, és DJ-ink stílusa és színvonala magasra emelkedett. De én sem ebből élek meg, és ezt csak erőn felül tudtam Deeplevi barátommal közösen építgetni, csinálni, időt és pénzt nem kímélve. Jelenleg, 11 DJ-nk 8 producerünk aktív. Több Itthoni és külföldi kiadókkal vagyunk szerződve, hogy ezzel is segítsük az itthoni producerek munkáinak megfelelő kiadóhoz való eljuttatását.

Jelenleg így funkcionálunk. A terveket nem árulom el… 🙂 arról majd értesültök, ha eljön az ideje!

Mint tudjuk, Te is megjártad a régi aranykor nagy bulijait – Home, Flört, PartyPeople… Sokan állítják, hogy régen minden jobb volt. Mit gondolsz, mi változott azóta a zenei világ tekintetében? Próbálod követni a régi vonalat?

Na ez az a kérdés amiről könyvet lehetne írni. Igen, volt szerencsém az aranykorban bulizni. Rengeteg dolog változott, a technikai fejlődés exponenciális növekedésével, a zenék rohamos tömegesedésével mainstream-ebb lett a világ.

Ma már mindenki előkap egy laptopot, esetleg egy kontrollert és zenélnek. Írják a muzsikákat, és szórják a 20. rangú kiadóknak, akik minden szűrés nélkül telenyomják az online piacot a rengeteg minősíthetetlen alkotással… így a DJ világ és a bulik is megváltoztak. Persze természetes módon a zene átalakulását is eredményezte, rengeteg új stílus jött létre azóta, amik korcsosultak majd letisztultak, de a legtöbb ciklikusan eltűnik, és némelyik újra meg újra felbukkan. Továbbá a világ felpörgött, a zenék pedig lelassultak. Mármint BPM-ben… már a Techno is 120 –hoz közeledik. 🙂

Összegezve, hatalmasat változott a zenei világ és nem utolsó sorban a piaca… Talán a progi az, ahol maradtak még régebbi stílusjegyek, hasonlítható életérzések, amit nyújtani tud.

Manapság elég nehéz behatárolni, hogy milyen is az igazi progressive house. Melyik az a progi vonal, ami a leginkább tetszik Neked? Van esetleg kedvenc producered?

Igen, ez hatalmas vitát okoz némelyik embereknél, de én és sok ezer kortársam ott voltunk, amikor ez a stílus megszületett, és betört hazánkba, külföldi előadók és magyar DJ-k lemeztáskáiból. Én azt tartom progressive house-nak, ami az abban az időben szóló track-ekre volt jellemző, persze mára ez is változott, frissült, új hangzásvilággal színesedett és lassult is. De ma a szó szoros értelmét nézve a progressive-nek, amire pl. egy Beatport besorolásban is fellelhető, 80% át mainstream világba, dance, vagy nem is tudom, ma már mire lehetne fogni… ezekbe a kategóriákba tenném. Szóval elég populárissá változott ennek a stílusnévnek az értelmezése. De szerencsére amióta producerkedem, nagyon sok, számomra igazi progi producerrel ismerkedtem meg, és követve munkásságaikat találtam rá a jelenkor progijára, ami hajaz a régi életérzésre.

Ezt is kb 3 felé tudnám osztani stílusirány szerint, de mind a háromban ott vannak a régebbi motívumok is, a dallamokkal fűszerezett világ. Ez a progi atmoszférája!
Hála istennek nagyon sok jó producer van, akiket kedvelek, pl: Nikko Z, Ewan Rill, Marcello Vasami, Michael A, Boral Kibil, Mahmut Orhan, Dmitry Molosh, Mehmet Akar, és sorolhatnám.

Földrajzilag is 4 helyet tudnék megjelölni a progressive zene kedvelőiről a világban, 1. Balkan régió, 2. Argentina 3. Törökország, és 4. Oroszország.

Lépjünk ki egy kicsit a jelenlegi tér-idő kontinuumból, és ugorjunk előre 10 évet. Milyen lenne a jövőbeli Kevin Saw, milyen sikereket szeretnél akkorra elérni?

A zeneírást valószínű nem fogom feladni soha, mert beteljesíti az életem, és kifejezhetem önmagam. Remélhetőleg családapaként és producerként fogom megélni az életem, saját vállalkozásom mellett. De akkor lennék a legboldogabb, ha ezzel tudnék foglalkozni és megélni is. Mivel már nem vagyok mai gyerek, nincsenek nagy elvárásaim, a zene örök és velem marad. Ha esetleg a produceri munkáknak köszönhetően hazai vagy külföldi szereplésekhez jutnék, természetesen nem utasítanám vissza, mivel ugye DJ-zésből indult minden. Ki tudja, még mit hoz még a jövő!!! Ezt a szakmát nem adom fel.

Mint kezdő producer, mik voltak azok a dolgok, amik a legnagyobb nehézségeket jelentették Neked? Esetleg van pár tipped a leendő producerjelöltek számára?

Ez igen jelentős kérdés! Sok nehézsége van egy producernek a kezdetekkor. Elsősorban ki kell választani a felhasználás szerinti legkedvezőbb zeneírásra alkalmas szoftvert. Itt is nagy a kínálat, Ableton, FL Studio, Cubase, Logic , stb… Ebből nekem a FL és Ableton fekszik a legjobban. A legnehezebb dolog szerintem annak, akinek nincs zenei múltja, az a zeneelméleti rész. Ezzel kell kezdeni mindent. Ez után jön a program használatának elsajátítása, és a VSTI-ik beszerzése. Onnantól már csak az ember sajátos világának önkifejezésén és a rengeteg belefektetett időn múlik minden. Ez egy olyan világ, hogy amikor belekerül az ember és ráérez az ízére, nem akar majd elválni tőle. A producerek közössége a Soundcloudon fellelhető, csak a megfelelő használatát kell elsajátítani. Kedvenceidet követni, és kommentálni, később szakmai szemmel is a munkáikat. Innen érkezik a legtöbb visszajelzés, a kiadók is ezt figyelik, végül is erre lett fejlesztve.

Szóval, aki DJ-zik, vagy a zenéhez közel érzi magát és komolyan elhivatott, érez magában motivációt, pl. zenehallgatás közben dallamokat kreál a hallottakra, és szintet lépne, az bátran fogjon bele. Viszont azt megjegyezném, hogy ehhez a szakmához alázat, kitartás és rengeteg munka kell, akár évekig visszajelzések nélkül. Remélem, ezekkel a támpontokkal segíthetek. Szívesen fogadok munkákat, amikre szakmai szemmel, építő jelleggel emelhetem a magyar kezdőknek munkásságát, és az elkészült muzsikák közvetítésében is segítek, akinek szüksége lehet rá.

Megtaláltok a www.sawproduction.com–on és a Facebookon is! Amiben tudok, szívesen segítek!