Hazai hiteles művészek és a Home Club

[dropcap size=small]H[/dropcap]étvégén kerül megrendezésre a KASINO-ban a Legendary Moments: “members of Home” vol. 1. Az eseménysorozat nem titkolt célja, hogy a klasszik hullámot messze elkerülve minőségi irányvonalon mutassa be azokat a pillanatokat, amelyekre érdemes emlékezni. A fellépő művészek közül Kühl Tamással, Horváth Krisztián azaz Chriss Ronson-nal és Molnár Péter “Blackman”-nel beszélgettünk.


Neked mi az, ami elsőre beugrik a Home-ról?

Chriss Ronson: Egyértelműen a folyosó, és Szekeres Feri baszogatása, hogy vegyem halkabra a hangot, mert kidob a pultból..:) Meghát a sok ismerős arc, akiket talán azóta sem láttam, max évente egyszer egy ilyesmi megmozduláson.

Blackman: Ahol (nagybetűkkel) OTTHON éreztem magam.

Kühl: Progressive House, a magyar Twilo : )

Mit jelentett abban az időszakban a Home brand? Mindenki odáig volt érte?

Chriss Ronson: Nem volt kérdés, hogy a Home volt akkoriban a legjobb, mindenki odajárt az ország minden szegletéből.

Blackman: Előremutatást, igényes elektronikus zenét, családias légkört a klub méretei ellenére is. Én nem tapasztaltam, hogy bárki is ellenszenvvel éreztetett volna a Home iránt… Na, jó, időnként a sorban állás tudom, hogy csípte a szemeket.

Kühl: Nekem a Home közösen a BPM-mel és a Heaven-nel jelentette “a” brand-et. A 69-ekkel valahogy nem tudtam azonosulni. Számomra mindig a zene a legfontosabb.

10014921_10152275532172162_1391598780_n

Global Underground és a Renaissance. Ezen prémium márkák formálták az akkori zenei közeget, vagy voltak hasonlóan nagy brandek, amelyek hatással voltak az akkori budapesti-országos éjszakai életre?

Chriss Ronson: BPM!

Blackman: Hooj Choons, Platipus, BPM, Essence, de pl. rengeteg olyan kiadót tudnék még sorolni, amit mindenki ismert akkor.

Kühl: A már említett hazai brand-ek: BPM, Heaven, vagy egy késöbbbi Home korszakban az Essence vagy akár a Plastic Fantastic. Mainstream szinten a 69-et is sok helyen másolták.

CR-7465

Belsőépítészeti koncepció, valóban profi hangrendszer és vendéglátás, szuperül felépített estekkel karöltve elegendőnek bizonyultak egy remek klubhoz. Mára ez már nem lenne elég?

Chriss Ronson: A kulcsszó a koncepció, ha ez megvan, akkor minden működik!

Blackman: Azt gondolom, kevés lenne ma már az, amit a Home nyújtott, és nem azért, mert az ma már kevesebbet ér, mint akkor. A Home színvonala a mai napig megállná a helyét. Az idők és az emberek változtak… De lehet, tévedek…

Kühl: Ezek az elvárások szerintem nem változtak. Ma is így működnek a menő szórakozóhelyek, rendezvényközpontok. A marketing az, ami jelentősen változott.

1524796_10152275531642162_1740380903_n

Szerintetek az “otthon” szólt zenék országos himnuszokká válhattak?

Chriss Ronson: Igen, mivel azokban az időkben más volt a zenei forrás, nem volt ennyire egyszerű zenékhez hozzájutni, így egy zene értéke/megítélése is más volt.

Blackman: Abszolút!

Kühl: Ez így volt, ami a Home-ban kedvenc volt, az előbb-utóbb az egész országban népszerűvé lett.

531320_10150636106771437_1417633650_n

Megállná a helyét egy hasonló kumplexum 2015-ben, mint a Home volt?

Chriss Ronson: Persze, hogy meg!

Blackman: Jé, ezt már a 4. kérdésnél meg is válaszoltam!

Kühl: Úgy gondolom, hogy a 2015-ös verzióban több hasonló helyszín és klub működik a városban. Tehát, szerintem igen.

Hol tart a progressive house 2015-ben? Kik azok, akik új hullámmal formálják a közeget, és kik azok, akik még mindig tartják a frontot a régiek közül?

Blackman: Én ezt egy körforgásnak látom. Van nem egy olyan előadó, akiket akkor a tech zenéiről ismertünk, és azért szerettünk, és mostanában olyan progressive-et tolnak, hogy a fül kettéáll. Ugyanez érvényes vice versa. Vannak, akik mostanában tértek vissza hosszú hallgatás után, és persze vannak újak, akik folytatják a vonalat: Loquai, Cid Inc., Scotty A., Feri, Frazis-D… és még sorolhatnám.

Kühl: A nagy zenei körforgásban pár év lecsengés után szerintem ismét jönnek vissza az egykori prog house hangzások, természetesen a mai elvárásoknak megfelelően.

10830618_888962664457860_6591165604332134672_o

Pár zene, ami biztosan fel kell, hogy csendüljön a hétvégén…

Chriss Ronson: Csakis a kedvencek, van bőven! Legyen meglepetés, majd ott kiderül. : )

Blackman: Der Dritte Raum – Hale Bopp; Infusion – Girls Can Be Cruel; Homerun – 5 (Original Mix); Blue Haze – Into Nothing (Bill Hamel’s Last In 9 vocal); Blue Amazon – And Then The Rain Falls; Animated – Container No. 2 (Ian Wilkie Virtual Dog Dub); Chab – Lover; Mike Oldfield – Let There Be Light (Hardfloor Remix); Talking Heads – Psycho Killer (Lexicon Avenue Remix)

Kühl: Satoshi Tomiie – Love In Traffic, 16b Featuring Morel – Escape (Driving to Heaven)… Ezek mindenképp!

Legendary Moments: #ottHOME & Cinema Hall Season Closing

13015314_1130273120367450_1467801569567028876_n